1e elftal: Revanche!?

26 januari 2018 0:15

Adri van Lokven Foto Teun Bevers

Zondag wordt de competitie weer hervat na een relatief korte winterstop. Meteen staat er al een prachtig affiche op de rol. Onze mannen reizen naar Vierlingsbeek, waar met Volharding een oude bekende wacht. In het seizoen 2015-2016 streden beide ploegen, voor zo’n 2000 toeschouwers (foto), op de laatste dag van de competitie om het kampioenschap in de 2e klasse. De afloop is bekend, Volharding was die middag te sterk en won wat geflatteerd met 0-4. Zondag kan Prinses Irene op het prachtige sportpark in Vierlingsbeek revanche nemen.

Volharding redde het 't afgelopen seizoen niet in de 1e klasse en keerde dus na een seizoen al weer terug naar de 2e klasse. Dat was onder dezelfde coach als waar men het kampioenschap mee behaalde, de nog relatief jonge Sjoerd van der Coelen. Deze vertrekt na dit seizoen naar Venlosche Boys. Na het kampioenschap verloor Volharding, met de ijzersterke verdediger Bram Jacobs (Gemert) en Pepijn van Geenen (SV Top, inmiddels Bemmel), twee sterkhouders. Ondanks dat de vereniging in de breedte erg sterk is, zo speelt het 2e elftal al verschillende seizoenen in de reserve hoofdklasse, wist men dat verlies niet echt op te vangen. Dit seizoen presteert de nog net Brabantse ploeg wisselvallig. Zo worden grote en soms verrassende uitslagen afgewisseld met dito nederlagen. Virtueel staat de ploeg op de 3e plaats, maar in werkelijkheid staat Prinses Irene daar, omdat ze één punt meer hebben, met een wedstrijd meer gespeeld.

De verschillen zijn klein in deze klasse. Een paar overwinningen en je speelt in de top, maar bij verlies moet je gelijk naar onderen kijken. We betoogden het al vaker, wat betreft individuele spelers  beschikt Prinses Irene over een van de beste selecties in deze klasse. Dat alleen  is echter niet voldoende zien we elke keer weer.

In het nieuwe jaar werden door Prinses Irene 2 wedstrijden gespeeld, tegen lager geklasseerde teams, die ruim werden gewonnen.  Wat opviel is dat er veel kansen werden gecreëerd, maar het vizier niet altijd op scherp stond. Bij Prinses Irene ontbreken zondag waarschijnlijk nog een paar spelers, maar de selectie is zo breed, dat dit opgevangen kan worden. Als je naar de ranglijst kijkt kun je stellen, dat een overwinning zondag noodzakelijk is, om nog tot een succesvol verder verloop van de competitie te komen. Dat geldt overigens  ook voor Volharing!

Programma:

Emplina -  SSS '18