Korfbal 3 winnaar gezellig verlopen eerste quizavond

10 januari 2018 21:45

Quizcommissie

Op maandagavond 8 januari was de kantine weer ingericht om de eerste deelnemers van de 54e editie van de quizcompetitie 2017 – 2018 welkom te heten. Heren 5, heren 11, korfbal 3 en vrouwen 4 beten dit seizoen het spits af. Heren 10 was verhinderd, maar neemt op 22 januari alsnog deel.

Afgelopen jaar had Meggy Wijnen afscheid genomen van de quizcommissie, maar mocht Jos Bongers, samen met de nieuwe leden Maurice van Hintum en Ingrid van Dinther en met de gebleven leden Riekie van de Wetering en Diana van Es, om even na 20.00 uur de aftrap geven voor wat weer een gezellige eerste quizavond werd.

Naast de vier teams werden ook de scheidsrechters van de avond Herman v.d. Wijst, Theo v.d. Heijden, Willy v.d. Bogaart en Marco van Nuland, evenals fotograaf Teun Bevers welkom geheten.
De opzet van de quizcompetitie was in vergelijking met vorig seizoen ongewijzigd gebleven. De avond ging van start met enkele logo's, waarbij geraden moest worden welke instanties daarmee werden afgebeeld. Hierna volgden vijf ronden met steeds vijf vragen in de rubrieken sport, regio, radio/tv, algemeen en Prinses Irene.
Heren 5 scoorde tot aan de pauze 215 punten, gevolgd door korfbal 3 met 200 punten, heren 11 met 175 punten en vrouwen 4 met 150 punten.

In de pauze vond allereerst de verkoop van de loten plaats, waarmee weer diverse mooie dagprijzen waren te winnen en werden tegelijkertijd loten verkocht die kans geven op de vele hoofdprijzen, waarvan de trekking plaatsvindt op tijdens de finale vrijdag 23 februari. Hierna was het de beurt aan de darters voor hun dartscompetitie. Cilke Soetekouw van korfbal 3 bleef met 146 punten Henk Albers van heren 11 nipt voor. Stephan van Nuland (Pony) van heren 5 scoorde 120 punten en Annemarie Hanegraaf van vrouwen 4 bleef steken op 79 punten. Cilke zien wij daarmee terug op de finaleavond op 23 februari.

Na de pauze werden afwisselend spellen gespeeld en vragen gesteld. Het ballenspel, curling, het smartie-spel en het letterspel leverde veel hilarische momenten op, waarbij er fanatiek werd gespeeld. Tussendoor moesten vragen beantwoord worden in de categorie Ken je continent, Herken dit geluidsfragment en De muziekronde. Er werd fel om elke punt gestreden, waarbij de onderlinge verschillen tussen heren 5, heren 11 en korfbal 3 klein bleven. De fotovraag moest – zoals zo vaak – de uiteindelijk beslissing brengen.

Bij de fotovraag werd gevraagd welke stripfiguur werd afgebeeld. Joost van de Ven (heren 5) en Antwan van Keulen (heren 11) wisten het direct bij het zien van het eerste strookje en scoorden 30 punten. Anke v.d. Wetering (vrouwen 4) behaalde 28 punten en Lieke Bakker (korfbal 3) wist met 22 punten de na de pauze opgebouwde voorsprong vast te houden. Daarmee werd de overwinning veilig gesteld.

De eindstand van deze eerste avond is dan ook als volgt:
1e plaats           337 punten       Korfbal 3
2e plaats           319 punten       Heren 11
3e plaats           309 punten       Heren 5
4e plaats           268 punten       Vrouwen 4

Hierna werden de scheidsrechters en fotograaf bedankt, evenals barkeeper Ans v.d. Heijden, en volgde vervolgens de trekking van de loterij. Tegen 11 uur was alles weer opgeruimd en werd er nog even gezellig nagepraat.

Volgende week, maandag 15 januari, komen heren 3, heren 9, Korfbal 1, vrouwen 3 en Vrienden van Prinses Irene tegen elkaar uit. Aanvang wederom 20.00 uur.

Heren 5 probeert de voorsprong te behouden, die het voor de pauze had opgebouwd.

Ook het 11e, wat op de vrijdag uitkomt, doet zichtbaar goed z'n best!

Ook het 11e, wat zijn wedstrijden op vrijdag speelt, doet zichtbaar goed z'n best!

Ook de dames van Vrouwen 4 gaat er vol voor, maar het mocht niet baten blijkt uit de eindstrand.

De dames van Vrouwen 4 gaan er vol voor, maar het mocht niet baten blijkt uit de eindstand.

De dames van Korfbal 3 gaan er uit eindelijk met de winst vandoor. Dat moet natuurlijk van alle kanten worden vastgelegd!

11e 2017-2018 2018 5e Activiteit K3 Quiz Quizcompetitie 2017-2018 VR4 Voorronde Quiz Winterstop