"Een frisse neus halen na de feestdagen"

1 januari 2018 14:15

Webredactie

Zoals u eerder kon lezen, was RKSV Prinses Irene dit jaar wederom gastheer voor een aantal wandelaars die meededen met de Winterwandeltocht van TRV-Bernheze. Ruim 400 personen hadden onze voetbalclub als start- en finishlocatie.

Zaterdag 30 december kon men uit 3 start- en finishlocaties kiezen; één in Nistelrode (bij RKSV Prinses Irene),  één in Heeswijk-Dinther (Café Stanserhoorn) en één in Heesch (sportpark De Braaken/HVCH). Er kon gekozen worden uit een tocht van 5 kilometer, 10 kilometer of 20 kilometer. Naar we begrepen waren vooral de 10 en 20 kilometer in trek dit jaar.

Het was met name in het begin van de ochtend aardig nat, maar gelukkig klaarde het weer op. Natuurlijk kon men in de kantine terecht om even op te warmen.  Ook dit jaar zorgde het kantinepersoneel er samen met Antoon Sanders voor dat mensen konden genieten van een lekker (warm) broodje of een kop soep. Hiervoor was zelfs een speciaal winterwandeltocht-menu gemaakt. Aan de gezichten te zien, viel dit alles goed in de smaak!

Mocht u deel hebben genomen aan de wandeltocht en heeft u onderweg wat mooie kiekjes geschoten? Neem dan vooral even een kijkje op de pagina van TRV-Bernheze. Zij hebben in samenwerking met het Brabants Dagblad namelijk een fotowedstrijd uitgeschreven.

Deze korfbaldames (vlnr (Burgemeester) Marieke Moorman, Rita Pater, Henriëtte Verstegen en Sabine Bevers) warmen zich na het wandelen op bij een broodje en een kop soep.
Deze korfbaldames (vlnr (burgemeester) Marieke Moorman, Rita Pater, Henriëtte Verstegen en Sabine Bevers) warmen zich na het wandelen op bij een broodje en een kop soep.

Organisatie en aankomst wandelaars
De organisatie was tevreden met het aantal wandelaars die startten bij Prinses Irene ondanks het natte weer.
Op de achtergrond ziet u (vlnr) Amber van den Broek, Jeroen Govers en Dimphy van den Broek van de organisatie/Scouting Mira Ceti Nistelrode.

Wilma en Frans Ruijs warmen zich op bij een kop thee.

De (nu nog ongevulde) koppen soep.
Men kon o.a. een kopje tomatensoep of erwtensoepje bestellen met daarbij wat (rogge)brood.

Broodje Kip Cajun
Ook broodjes waren er, waaronder een vers bereid broodje Kip Cajun.

2017 2017-2018 Activiteit Extern Samenwerking Winterwandeltocht