Hoogste (jeugd)selectieteams bovenaan

5 oktober 2023 15:30

Webmaster- Foto: Rob Cuipers

Uw webmaster werd verrast door een uitslag van het JO19-1 elftal. In het “Zwaluw-bekertoernooi “ zag hij een uitslag van 1-7 staan in een wedstrijd tegen HVCH JO19-1. In het voordeel van Prinses Irene dus. Ze staan dan ook glansrijk bovenaan in een zware poule met bijvoorbeeld ook OSS’20 19-1, Avanti ’31 en SCG ’18 (Sint-Michielsgestel). Zaterdag 14 oktober valt de beslissing. Dan komt OSS’20 19-1 op bezoek. Weet de ploeg van coach Jelle Lommers, ook voor de zesde keer op rij te winnen, dan winnen ze de poule. Een gelijkspel is ook al voldoende.

Ook het JO17-1 elftal doet het goed. Komende zaterdag 7 oktober valt waarschijnlijk de beslissing in hun poule van 8, dan spelen ze om 15.15 uur tegen ASV’33 JO17-1 (Aarle-Rixtel). Beide ploegen hebben de volle winst gehaald uit 5 wedstrijden.

Van het JO19-1 elftal wordt al verschillende jaren gezegd, dat het een van de meest talentvolle is van de laatste jaren. Er staan veel spelers in die uiteindelijk het eerste elftal zouden moeten kunnen halen. Maar zoals bekend komt er meer bij kijken dan dat alleen. Gedrevenheid, voetballende kwaliteiten en een juiste instelling zijn misschien nog wel belangrijker. In dat opzicht moeten ze maar eens Tim van den Brand gaan kijken in het 1e elftal. Hij maakte al op 16-jarige zijn debuut in het 1e elftal en snapte snel wat er gevraagd wordt als je in het 1e elftal wilt spelen. Overigens zijn er ook het JO17-1 elftal spelers die de potentie hebben voor het hoogste elftal binnen onze verenging.

Even terug naar de wedstrijd tegen HVCH19-1 van zaterdag 30 september. Het was een wedstrijd waarvan de uitslag zelfs nog veel hoger had kunnen uitvallen. Na lange tijd deed Silas van de Goor weer mee, die al een jaar lang tobt met een schouderblessure. Hij luisterde zijn rentree op met 2 (openings) doelpunten. Zijn (tweeling) broer Thor (foto, wit shirt), maakte na rust de 1-5. Bij rust stond het 1-3. Spits Job van Schijndel scoorde die voor het rustsignaal. Na rust was het Jannes van Erp, die nog uit mag komen in de JO17-1, die tweemaal het doel trof. Teun Langenhuizen zorgde voor de 1-7 eindstand

Naar aanleiding van de positie in het bekertoernooi, worden de elftallen ingedeeld in een bepaalde hogere of lagere klasse. voor de competitie. Dat zal voor onze JO19-1 mannen waarschijnlijk de hoofdklasse worden, waarbij de bovenste ploegen uit de andere bekerpoules bij elkaar komen. Hetzelfde geldt voor het JO17-1 elftal, dat in het Zwaluwenbekertoernooi in de 1e klasse is ingedeeld. Mogelijk blijft dat 1e klasse, maar het zou zelfs hoofdklasse kunnen worden.

JO19-1