Bijzonder afscheid van Tzeitel

7 juni 2023 0:00

Webmaster

Tzeitel van den Oever - van de Leest stopt na 23 seizoenen met voetballen bij onze vereniging. Niets bijzonders zul je zeggen dan doen er wel meer. Tot haar grote verassing dachten de speelsters van het 2e elftal, waarin zij vooral actief was, en veel anderen daar anders over. Zij brachten bij haar laatste wedstrijd een echte hommage aan haar.

Tzeitel is uitgegroeid tot een boegbeeld binnen het vrouwenvoetbal. Als er een beroep op haar werd gedaan stond ze altijd klaar. Ze speelde jaren geleden verschillende seizoenen in het 1e elftal. Toen ze daarmee gestopt was, speelde ze later nog menig wedstrijdje als er tekorten waren.
Ze was ook een soort van moeder voor jonge speelsters die aansloten. Daarnaast is ze sinds enkele jaren ook actief in de Jeugdcommissie.
Die jeugd en haar teamgenoten vormden een erehaag toen ze onder luid applaus het veld opkwam voor haar laatste wedstrijd tegen het 1e elftal van Vianen Vooruit. Haar 2 zonen Bret en Deen waren de pupillen van de week. Natuurlijk was echtgenoot Bas er ook, naar we menen is bij onze vereniging de vonk overgesprongen tussen de twee.
Dat Tzeitel heel erg verrast was moge duidelijk zijn. Ze dacht met stille trom te vertrekken, maar dat ging dus niet door.
Alleen heel speciale leden worden op deze wijze in de bloemetjes gezet. Dat Tzeitel dat is,  moge duidelijk zijn.
Overigens werd er ook gewoon gevoetbald en gewonnen met 2-1.
PHOTO-2023-06-06-12-18-28.jpeg

Afscheid