Interne periode nek aan nek race

4 december 2017 23:15

Adri van Lokven

De interne periodetitel is een spannende aangelegenheid en wordt pas na de winterstop beslist. Zowel het 4e elftal als Vrouwen 3 hebben nog al hun wedstrijd gewonnen. In het reglement lezen we dat de 1e periode voor de vrouwen 9 wedstrijd betreft en voor het 4e elftal 10.

Het 3e vrouwenelftal is inmiddels aan de winterstop begonnen en heeft na 9 wedstrijden 27 punten en een doelsaldo van + 39. Hun eerstvolgende wedstrijd is tegen de nummer 2 TOP/Mosa ’14, en dat is de directe concurrent. Het 4e elftal heeft zondag ook een zware klus, want dan komt HVCH 8 op bezoek, dat op 3 punten staat.  Zij spelen na de winterstop nog ‘n wedstrijd voor de interne periode.
Zondag wonnen beide teams dus. Vrouwen 2 won met 3-0 van  NLC'03 VR2 en Heren 4 met 5-2 van Nooit Gedacht 5. Job van den Elzen heeft de koppositie in het topscorersklassement stevig in handen met 19 doelpunten. Hij maakte er weer 3, Ruud Wijnen en Gijs van Kessel verschalkten de Geffense doelman ook lezen we in het wedstrijdverslag. Voor Vrouwen 3 scoorden Seline Jamlean,  evenals haar ploeggenoten Cheyenne van Kreij en Ziggy v.d. Leest.

Het 2e elftal speelde met 1-1 gelijk tegen Nooit Gedacht 2. Daarin speelde, na een lange blessure, Martijn van Vught mee in de spits en dat scheelde toch wel een slok op een borrel. Het is echt onbegrijpelijk dat Prinses Irene niet ruim won. Drie keer werd paal of lat geraakt en de mooiste kansen werden om zeep geholpen. De enige keer dat Nooit Gedacht in de 1e helft voor het doel kwam was het raak. Pas in blessuretijd maakte Pim v.d. Hogen gelijk. Als je de individuele spelers bekijkt dan zit er toch veel meer in dit team dan dat we terug zien op de ranglijst.

Het 3e elftal verloor van Koploper HVCH 5 met 5-0. Volgende week is het min of meer de wedstrijd van de waarheid, want dan komt de nummer voorlaatst, Volkel 3, naar Nistelrode. Bij winst komt Prinses Ieren gelijk met hen. Heren 5 was vrij en dat gold ook voor het 8e elftal. Het 6e elftal redde het net niet. Zoals al vaker dit seizoen werd met slechts een doelpuntje verschil aan het kortste eind getrokken.  SCV'58 3 ging met de 1-2 winst terug naar Velp, Joris Timmers zijn doelpunt bleek dus niet voldoende.

Ook het jeugdige 9e elftal verliest vaak maar nipt, dat was ook nu het geval. Avesteyn 6, dat voor de wedstrijd nog onder hen stond, won met 4-3. Rutger Herckenrath, Moo van Creij en Tim Willemse scoorden. Sandra de Veer vond voor Vrouwen 2 twee keer het net. Tot vrij kort voor tijd was dat voldoende voor een 2-2 stand, maar uiteindelijk werd het toch een 2-5 nederlaag tegen het op de 3e plaats staande 1e elftal van Gassel.

Terugblik weekend senioren 2017-2018