Opnieuw winst voor korfbalsters

25 september 2022 21:00

Vandaag speelden de korfbalsters hun derde competitiewedstrijd, dit keer op het thuisveld. De dames namen het op tegen DAW uit Schaijk. Na de winst van vorige week waren de dames gebrand om te winnen. De doelpunten vielen goed voor Prinses Irene. Hierdoor wist Prinses Irene al vroeg in de wedstrijd een flinke voorsprong op te bouwen. Door hard werken is de winst voor Nistelrode gedurende de hele wedstrijd niet in gevaar geweest en hebben ze gewonnen met 12-7.

Vlak na het startsein van de wedstrijd wist DAW een afstandsschot binnen te gooien, waarmee zij de wedstrijd openden. Prinses Irene kwam hier snel op terug door een mooi afgeronde vrije worp van Evy van den Akker. Snel hierna wist Florance Waals een doorloopbal binnen te gooien waarmee Prinses Irene de voorsprong nam. Deze voorsprong werd snel uitgebreid door de korfbalsters van Prinses Irene. Gaby van Santvoort scoorde een korte kans en Nora Schouten volgde met een mooi afstandsschot. Hierna wisten ook Lisan Mikkers, Gaby van Santvoort en Florance Waals nog een afstandsschot binnen te gooien. De stand op dit moment: 7-1 voor Prinses Irene. Net voor de rust lukte het DAW ook nog op de korf te vinden. Hiermee gingen de dames de rust in met een 7-2 tussenstand.

In de tweede helft van de wedstrijd begon DAW sterk. Zij wisten in de eerste tien minuten van de tweede helft twee keer de korf te vinden. Hiermee werd het 7-4 en het verschil dus kleiner. Coach Petra Steenhuis maakte gebruik van een paar slimme wissels om opnieuw tot doelpunten te komen. Prinses Irene wist dan ook weer te scoren, Gaby van Santvoort gooide opnieuw een afstandsschot binnen. Laura van de Ven rondde een strafworp mooi af. Hierna was het DAW die weer een doelpunt wist te maken. Dit bracht de stand op 9-5 met nog 5 minuten op de klok. Gaby van Santvoort had een snel antwoord door weer twee keer de korf te vinden door middel van een afstandsschot. DAW bleef ondanks hun achterstand scherp en wist in deze laatste minuten ook nog twee keer te scoren. In de laatste minuut van de wedstrijd werd de aanval lang uitgespeeld en afgerond door Gaby van Santvoort, die opnieuw een afstandsschot binnen wist te gooien. Hiermee was de eindstand van de wedstrijd 12-7.

Opstelling en scores:
Gaby van Santvoort (6), Nora Schouten (1), Anouk van Grunsven, Josje Reijnders, Florance Waals (2), Evy van den Akker (1), Lisan Mikkers (1), Kim van Schijndel

Wisselspeelsters: Laura van de Ven (1), Maurie Verstegen

Het tweede team van Prinses Irene speelden vandaag ook thuis tegen DAW 2. Ook zij wisten de punten in Nistelrode te houden door te winnen met 12-6. Lees hun verslag hier.

Stand Hoofdklasse:
1. Oranje Wit        4 pt