Winst en nacompetitie voor Vrouwen

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Trekvogels VR2 (zon)

1e klasse D

14 mei 2023 12:00

B. Ozel

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Het eerste vrouwenelftal gaat de nacompetitie in voor promotie naar de hoofdklasse. Met nog een wedstrijd te gaan zijn ze zeker van de 4e plaats en nemen daarmee de periodetitel over van kampioen Orion uit Nijmegen. Het was nog een behoorlijk zware bevalling tegen rode lantaarndrager Trekvogels. Na een 0-0 ruststand zorgden in de 2e helft Jody Schellekens, Marlou van Deursen en Jiska Theunissen voor de 3-0 overwinning.

Het elftal van coach Alex Sangoer wist wat hen te doen stond. Dat was winnen, om zo kans te maken op de nacompetitie. Het was te verwachten dat Trekvogels zich ver zou laten inzakken, om zo het spel van de Oranjevrouwen te ontregelen. Dat lukte in de eerste helft dus ook duidelijk. Bij Prinses Irene was het baltempo te laag en het ontbrak aan creativiteit en beleving.

In de 2e helft was dat anders en was er meer agressiviteit van de kant van de Nistelrodese formatie. Dat leverde meer doelpogingen en kansen op. Lang wist de doelvrouw uit Nijmegen met goede reddingen nog stand te houden. Eenmaal werd ze gered door de kruising van paal en lat bij een geweldige afstandspegel van Suwi Numnuan. Het was uiteindelijk de mee naar voren gekomen Jody Schellekens die de 1-0 binnen kopte. Tien minuten later stond het 2-0 via een indraaiende corner van Marlou van Deursen die tot doelpunt werd gepromoveerd. Jiska Theunissen zorgde 10 minuten voor tijd voor het slotakkoord met een mooi schot.

Volgende week is de laatste competitiewedstrijd dan moet er gespeeld worden tegen Rood Wit ’62 uit Helmond. Op 2e pinksterdag begint dan de nacompetitie en gaat de reis helemaal naar Oldenzaal waar met FC Berghuizen een oude bekende wordt getroffen.