Korfbalsters gaan voor punten tegen DDW

8 november 2017 20:30

Aanstaande zondagavond speelt Prinses Irene 1 de eerste uitwedstrijd in de zaalcompetitie. Om 16.40 uur geeft scheidsrechter S. Rijkaart- van Cappellen het startsein in het Rabo Sporthuis in Reusel. De hal waar DDW 1 uit het naastgelegen Hooge Mierde de thuiswedstrijden speelt. In de veldcompetitie hebben de Prinses Irene meiden al punten verloren van DDW. Deze wedstrijd had toen hetzelfde speelbeeld als afgelopen wedstrijd: de eerste helft kon Prinses Irene goed meedoen en waren de teams aan elkaar gewaagd, maar de tweede helft kon de tegenstander uitlopen.

DDW werd vorig jaar landskampioen op het veld en heeft al enkele jaren ervaring in de topklasse. Het voordeel voor DDW is dat zij beschikken over een brede selectie waardoor coaches Rob de Jager en Tjeerd Kooiman veel kunnen door wisselen. Nieuw vanaf dit seizoen is dat je per team acht wissels mag doen in een wedstrijd. Ook mag een speelster gewisseld worden en in het andere vak ingezet worden. Een echt voordeel voor het team uit Hooge Mierde.

Zondag de uitdaging om de tegenstander niet uit te laten lopen. Om het goede spel van afgelopen weekend, in de eerste helft en een groot deel van de tweede helft, door te trekken. Voor Prinses Irene kunnen de meiden met lengte van belang zijn, want DDW heeft veel lange dames in de ploeg. Evy van de Akker is de dame met de meeste lengte aan Prinses Irene zijde. Zij is nu één volledig seizoen spelend in het eerste team en is belangrijk rondom de paalzone. Vanuit deze positie is ze altijd goed voor enkele doelpunten per wedstrijd. Taak om zondag ook verdedigend vanuit de paalzone de dames van DDW uit het spel te halen. Mocht Prinses Irene dit lukken zou het goed zijn voor het vertrouwen om een mooie uitslag neer te zetten of zelfs een puntje mee naar huis te nemen.

Voorbeschouwing korfbal korfbal 1 korfbal 1 Prinses Irene