Stormachtige herstart

19 februari 2020 20:30

Webredactie

Stormachtig, zo kunnen de afgelopen twee weekenden worden omschreven. Gelukkig was het weer goed genoeg om te voetballen afgelopen zondag, waar de KNVB het voorafgaande weekend in al haar wijsheid de wedstrijden had afgelast. Komend weekend is het ook rustig op het sportpark: donderdagavond vieren de jeugdleden (van 19.00u tot 21.00u) en senioren (vanaf 21.00u) carnaval in de kantine en daarna verhuist het katholieke verkleedfestijn naar de Brabantse (en Limburgse) kroegen. Een weekendje rust voor de benen dus (en niet zo zeer voor de lever).

Heren 2 kende een prima start uit bij Heeswijk 2. Binnen drie min stond het al 0-1 door Rick van der Meer na een mooie steekpass van Wout Soetekouw. Ondanks de tegenwind bleef Prinses Irene de beste kansen krijgen, waarbij een bal van de lijn werd gehaald en een penalty werd gemist. Kort na dat moment was het via een corner wel raak door Jaap Lindhout, 0-2.  Kort voor rust was daar uit het niets de aansluitingstreffer van Heeswijk. In de tweede helft met de wind in de rug was er geen houden meer aan voor Heeswijk en werd het uiteindelijk 1-5 door nog twee goals van Rick vd Meer en één goal van A-junior Sjoerd vd Broek.

februari -  Uitnodiging carnaval senioren
Heren 3 én Heren 4 wisten beide met 2-4 de overwinning binnen te slepen. Heren 3 wist SCMH uit Mariaheide aan de zegekar te binden, Heren 4 was TOP de baas. Bij het vierde had de eerste helft de spreekwoordelijke wind tegen (en de letterlijke wind mee) en de ploeg stond zelfs even met 10 man op het veld. Na de rust ging het een stuk beter, maar de kampioensroes moet nog opkomen. Job van den Elzen tekende voor de drie eerste doelpunten, Martijn Pullen scoorde de afsluitende vierde goal.
“Het is maar goed dat één wedstrijd 90 minuten duurt,” aldus coach Rien Wijdeven. Dat is in het geval van Heren 5 inderdaad zo, want in de laatste drie minuten wist zijn team nog tweemaal te scoren en daarmee werd een (nipte) 2-1 overwinning binnen gesleept. “Er werden door ons te weinig kansen gecreëerd waardoor de tegenstander onterecht te lang de hoop op meer had. Harm scoorde voor de eerste keer dit seizoen, dat moet beter.”

Ook tijdens de wedstrijd van Heren 6 in Heesch waaide het flink. Uiteindelijk waaide de bal viermaal in de goal, helaas betrof het alle keren het doel van Prinses Irene. Een 4-0 overwinning van HVCH dus. “Iets wat gelukkig, maar de terechte winnaar.”
Heren 7 had het hoogtepunt van het weekend al gehad op de vrijdagavond, toen het team de quizcompetitie (wederom) wist te winnen. Dat de wedstrijd zondag werd afgelast zal dan ook niet als vervelend zijn ervaren.
Dat was maar goed ook, want Heren 8 moest wel ‘gewoon’ spelen en had wat goed te maken tegen Ruwaard 8. Ze moesten voor een volwaardig elftal wel leunen op een grote hoeveelheid gastspelers. Met je eigen cluppie speel je toch het lekkerst, en dat blijkt ook, want de wedstrijd was zeker niet de beste van het seizoen. Ondanks dat, “dank aan: Luuk Jansen, Ruud van Dijk, Teun Puttens, Nick Piels (H7) en Teun Visser (JO19-2) voor de versterking.”

Vrouwen 2 kreeg het Schijndelse Avanti Vr1 op bezoek. Met de wind tegen was Vrouwen 2 de eerste helft de betere ploeg en er werd dan ook terecht gerust met een 1-0 voorsprong. Na de rust probeerde Avanti meer druk te zetten en dit kwam het voetbal van Vrouwen 2 niet ten goede. Wel werd de 2-0 nog gescoord. Talitha tekende voor beide doelpunten.
De eerste wedstrijd van het nieuwe jaar voor Vrouwen 3. In de winterstop is gebleken dat zelfs met een grote selectie, het elke week weer opletten is om een volwaardige fitte selectie te hebben. Tegen Vinkel werd er vol goede moed aangetreden – er kon geworden worden, maar Vinkel geeft de wedstrijd nooit van harte af. Met de fikse wind en een zwaar veld moest het duel worden aangegaan met het (meestal) fysiek sterke Vinkel. Al vroeg in de wedstrijd moest goalgetter Cheyenne van Krey afhaken, dus het was zoeken naar de goal voorin. De wind en wat onoplettendheid zorgde er voor dat EVVC op een 0-1 voorsprong kwam. Hoewel Prinses Irene vervolgens nog langszij kwam (doelpunt door Ziggy van de Leest), was het Vinkel die met een 1-2 voorsprong van de thee genoot. Na de rust was het veel van hetzelfde. Prinses Irene liet nog steeds zien dat ze meer voetballende kwaliteiten hadden, maar wist dit niet te verzilveren. Een penalty zorgde er nog voor dat Vinkel de punten moest delen, meer zat er helaas niet in.

Bron: Beeld: Archiefbeeld RKSV Prinses Irene

2019-2020 voetbal week 7 weekendoverzicht weekendverslag