Sinterklaas brengt verrassende wedstrijden met zich mee

19 november 2019 6:00

Webredactie

Heren 1 had dan wel een vrije zondag (en had een oefenwedstrijd op zaterdag), de overige zondagelftallen kwamen dit weekend gewoon in actie. Met de sint die sinds zaterdag in het land is, hoopte vele elftallen in cadeautjes in de vorm van doelpunten en wedstrijdpunten. Zo werkt de voetballerij helaas niet, maar toch werden we dit weekend getrakteerd op een aantal verrassende wedstrijden, zoals van Heren 3, Heren 7 en Vrouwen 3. Benieuwd naar hoe het is gegaan? Lees vooral verder!

Na 45 minuten spelen kon Heren 2 terugkijken op een saaie eerste helft en één tegendoelpunt. De tweede helft waren de Bakhuys-Boys heer en meester op het veld: een kwartier na rust was de 0-1 achterstand omgebogen naar een 2-1 voorsprong. Vervolgens werden er nog een aantal kansen gemist en toen was het ineens Heeswijk wat in de 93e minuut met een ‘mistlukte voorzet’ alsnog op 2-2 kwam. “Zure verliespunten.”
Heren 3 kreeg SCMH 2 op bezoek, de rode lantaarndrager, waar Heren 3 de #1 positie bezet. Tijdens de wedstrijd bleek echter dat het niet zo’n gemakkelijke wedstrijd werd. Er werd 1-1 gelijkgespeeld. "Misschien was het van invloed dat het eerste van SCMH vrij was…”

Heren 4 lijkt weer wat van de oude vorm te hebben hervonden. Er werd met 3-1 gewonnen thuis tegen hekkensluiter TOP 3. “Veel balbezit maar ook heel veel foute passes op een glad veld.”
Bij Heren 5 zag het er minder gunstig uit. Al na 10 minuten vielen zowel keeper Ezra Wouden en Rick Pittens geblesseerd uit. Dit betekende dat Harm “Barthez” Jansen op goal ging en dit vooral in de tweede helft prima deed met een paar prima reddingen. Uiteindelijk werd het een 2-2 gelijkspel tegen Berghem Sport 5. “We doen het er maar mee, ook omdat het een 09.30 uur wedstrijd was wat voor velen, inclusief de vlagger, nog steeds veel te vroeg is.”
Na een aardige start kwam Heren 6 na kwartier spelen op een 1-0 voorsprong. Een corner, genomen door Perry Slaats, werd door Bart van Aerle binnengekopt. Dat bleek wel het hoogtepunt te zijn voor Heren 6, want hierna “was alles over: Heren 6 ging diep door de ondergrens en ging kansloos met 1-7 ten onder.”

Heren 7 wist dat ze het zwaar gingen krijgen tegen koploper Vorstenbosch 4. Uit voorzorg hadden zich al 9 spelers afgemeld, maar gelukkig was er ook versterking in de personen van Roel van Erp (met inside-info uit Nistelrode-zuid) en Stan van Rosmalen. Hoewel er al gauw tegen een 0-1 achterstand werd gekeken, bleef de ploeg wel aandringen en was er zelfs een kans voor open goal die Menno “de nieuwe Luuk” Pennings helaas niet wist te benutten. Toen daarna zelfs Rens van Zeeland met een ernstige blessure uitviel, leek het zooitje compleet, maar het team liet blijken van doorzettingsvermogen  en wist voor de rust de aansluitingstreffer te maken en vlak na de thee kwam zelfs nog de gelijkmaker! Helaas viel ruim 20 minuten voor tijd alsnog de 3-2 en je zag dat het strijden energie kostte. “Je merkte dat de pijp leeg was bij velen” en dat harde werken bleek te veel te zijn voor de ploeg. Vorstenbosch wist er in korte nog 3 in het netje te leggen en de wedstrijd eindigde dan ook in 6-2. Desondanks gaf het spel voldoende hoop, want coach Walter Hendriks sloot af met een bemoedigend: “Toch goed gedaan mannen, ga zo door!”.
Prinses Irene kwam uit bij Ruwaard al snel op een 1-0 voorsprong door een goal van Jeffrey van Tilburg. Door veel onnodig balverlies stond het al snel 2-1 voor Ruwaard. Toch werd er met een gelijkstand gerust, dankzij een mooie aanval van de Nisseroîse formatie. Na rust was het Ruwaard die al snel drie keer scoorde. Prinses Irene kon nog terugkomen door goals van Moo van Creij en wederom Mike Molenaar, maar helaas was het onvoldoende voor de winst. Eindstand 5-4.

De gehele damesselectie zat krap in de spelers dit weekend en uiteindelijk betaalde VR2 daarvoor de prijs. Hun wedstrijd is dan ook vooralsnog uitgesteld. Daardoor kon Vrouwen 3 rekenen op Vera Bosch en Tzeitel vd Oever. Onder het mom “Vinkel-uit, altijd lastig” is elke versterking immers van harte welkom. Overigens bleek dat Vinkel-uit niet zo lastig deze keer. Tijdens de warming-up viel het al op dat de keepster niet echt balvast leek en dat bleek ook gedurende de wedstrijd. “Tot de verbijstering van iedereen was het binnen één minuut al 0-1 voor Irene door een knullige fout van de keepster,” aldus keepster aan Nisseroîse zijde, Fleur Vervoort. Tzeitel was degene die de bal gericht op goal schoot. Vervolgens waren Seline Jamlean en Cheyenne van Kreij nog meerdere keren kort bij een doelpunt, maar de timing was niet lekker. Plots was daar de 1-1 van Vinkel en niet veel later zelfs de 2-1! Zouden de dames het weer afgeven? Nee hoor: ondertussen had goudhaantje van de dag, Cheyenne, haar timing gevonden en er werd gerust met een veilige 2-5 mét een zuivere hattrick op naam van Cheyenne. Na de rust werd de score nog verder uitgebouwd naar 2-9. Doelpuntmakers: Tzeitel (2x), Cheyenne (6x) en Seline (1x).
Bron: Beeld: archiefbeeld RKSV Prinses Irene

2019-2020 voetbal week 46 weekendoverzicht weekendverslag