KNVB instructieavond RINUS, de online assistent-trainer

18 oktober 2019 22:00

Jeugdcommissie - TC

20 november, speciaal voor de doelgroep JO12 t/m JO7: de Technische Commissie Jeugd van Prinses Irene organiseert in samenwerking met de KNVB een kaderavond gericht op de assistent -trainer RINUS genaamd.
Met de doorontwikkeling van de nieuwe pupillenvoetbal spelvormen is ook de KNVB app RINUS aangepast en daarom nu erg interessant om samen met onze kaderleden daarvoor een interactieve avond te organiseren.

De avondindeling ziet er als volgt uit:
18.00 uur | Ontvangst deelnemers kaderleden
18.30 uur | Opening inleiding
19.00 uur | Praktijk training met oefengroep

19.45 uur | Pauze

20.00 uur | Nabespreking praktijk
20.15 uur | Overige mogelijkheden van RINUS bespreken
20.30 uur | Doorontwikkeling van de jeugdopleiding
20.50 uur | Ondersteuningsmogelijkheden van de KNVB
21.00 uur | Afsluiting.

Van de deelnemers wordt gevraagd hun laptop, tablet of mobiele telefoon mee te nemen en de app RINUS te downloaden en te installeren. Het idee is om samen en onder leiding van de KNVB projectmedewerker tijdens de inleiding RINUS te verkennen en vooraf al te kijken naar de training die tijdens de praktijktraining gegeven gaat worden. Er zal van de deelnemers gevraagd worden om een observatie formulier daarbij te gebruiken.

De avond is ook opengesteld voor kaderleden van andere verenigingen.  De avond is gericht op de doelgroep JO12 en lager, maar is zeker ook toepasbaar en interessant voor onze hogere jeugdteams.

De avond is dan ook vrij toegankelijk voor geïnteresseerde kaderleden, JC, TJC, scouts, scheidsrechters etc.  Wij verwachten een grote opkomst op woensdagavond 20 november.
Bron: Beeld: KNVB

Jeugd KNVB RINUS app Voetbal kader en staf