Senioren voetbal sluiten seizoen af

28 mei 2019 15:00

Webredactie

Slecht enkele teams komen nog in actie, dus het was zondag een waardige seizoensafsluiting in de kantine (de foto's volgen nog). De activiteitencommissie had de kantine prachtig roze aangekleed, al bleven de bezoekers een beetje achter bij de roze sfeer. Het bood in ieder geval aan alle onderstaande teams kans om even terug te blikken op het seizoen en vooral met een drankje in het hand plannen te smeden voor het komende seizoen. Of deze tactieken daadwerkelijk gebruikt zullen worden, is natuurlijk een tweede.

Voor Heren 2 is de actie nog lang niet afgelopen, zij hebben namelijk nacompetitie bedwongen doordat de gewonnen periode. Daardoor valt de nederlaag tegen Avanti waarschijnlijk minder zwaar, want in een matige wedstrijd werd er met 1-0 verloren. Coach Sjuul van der Heijden zal zijn uiterste best doen om volgende week de scherpte weer terug te brengen!
Heren 3 deed goede zaken tegen Handel 2. Met rust stond het al 4-0, waarbij keeper Luc van Vilsteren zijn duit in het zakje deed om de 0 te houden door een penalty te stoppen. Helaas lukte dat niet, maar desondanks werd het toch nog een hele knappe 5-1.

Mei - Weekendverslag - week 21Ook Heren 4 had een gemakkelijke ochtend. “Ravenstein 2 kwam zonder trainer, zonder warming up en zonder bezieling het veld op.” De wedstrijd werd gewonnen met 7-1 en dat was meer dan voldoende om de interne periode binnen te halen. De bijbehorende bonnen werden uiteraard meteen gebruikt op het kantinefeest. Hopelijk kan er nog een feestelijk moment bij komen en kan de volgende wedstrijd de tweede plaats op de ranglijst worden afgedwongen.
“In de Sahara groeit meer gras als op het veld van OSS waar we moesten spelen, schandalig,” aldus de mannen van Heren 5. Tropische omstandigheden dus onder de grijze Hollandse lucht. De Ossenaren waren duidelijk wel getraind op de omstandigheden, want al snel stond Heren 5 op een 3-0 achterstand. Er werd nog knap teruggekomen tot 4-4,  “waarbij Luuk een goal maakte die de keeper van de F5 wel tegen had gehouden.” Mogelijk een hele interessante optie om als oefenduel het nieuwe seizoen mee te starten, maar gezien het spelbeeld had er meer ingezeten dan een gelijkspel.

Heren 6 had een hele zware wedstrijd waarin tweemaal een voorsprong uit handen werd gegeven. Het team speelde het laatste deel van de tweede helft echt op z’n tandvlees en helaas viel uit een counteraanval uiteindelijk de 2-3 in het voordeel van OKSV. Jammer, want de ploeg wilde het seizoen natuurlijk afsluiten met een overwinning, vooral omdat de leiding (Henk en Twan) en Gerwin van den Broek afscheid nemen van het team.
Heren 7 droomde van eenzelfde wedstrijd als destijds uit in Volkel. Na deze wedstrijd werd er bovendien afscheid genomen van drie spelers, Skenk (Rob), DJ (Rens) en Mike. Helaas mocht het niet zo zijn en ging Prinses Irene met 1-9 de bietenbrug op. Een afscheid met een lach en een traan. Het leek er even op dat Rens er nog met de titel van Topscorer van het seizoen 2018-2019 vandoor ging, maar deze lijkt ook definitief te zijn vergeven aan Mike Molenaar van Heren 8.
Dat team had, evenals Heren 5, last van een slecht veld. Mike Molenaar scoorde drie doelpunten, waarmee hij op een totaal van 30 komt dit seizoen, en tekende daarmee voor de helft van het totale aantal doelpunten deze wedstrijd. De 6-0 overwinning betekende ook een mooie derde plaats op de ranglijst en daarmee sluit Heren 8 een mooi seizoen af. Helaas nam Laurens van der Heijden na deze wedstrijd ook afscheid van het team.

Mei - weekendverslag - week 21 - foto Vr3
Vrouwen 2 mocht op bezoek naar Vinkel en dan kunt u al weten wat er volgt: “Vinkel uit, altijd lastig”. Dat merkte Vrouwen 2 ook, want hoezeer de dames ook gebrand waren om de drie punten binnen te harken, maar de punten bleven helaas in Vinkel. De dames maakten het daarom maar goed in de derde helft op het kantinefeest, want het was uiteindelijk toch zeker wel een mooi seizoen in de vierde klasse!
Thuis verloor Vrouwen 3 eerder dit seizoen met 0-2 van Liempdse DVG en dat terwijl de bezoekers zelfs nog de sokken hadden geleend van Prinses Irene. De dames waren er dus op gebrand om de buit deze keer mee terug te nemen om zo ook de roze liefmans beter te laten smaken op het kantinefeest. Geheel tegen het speelbeeld in kwam Prinses Irene op een 0-1 voorsprong. DVG liet het goal zowat open en Lincy van den Broek loste het (kanon)schot. De tweede helft was het spel aan oranje zijde stukken beter en de 0-1 werd terecht behouden. Zo’n kwartier voor het eindsignaal werd er nog een poging gedaan tot omkoping met alcohol door de coach van DVG, maar daar werd niet aan mee gedaan! Na de wedstrijd werd er nog stil gestaan van Daphne, Bert en Ben die hun jarenlange inzet dit jaar een eind aan hun carrière bij Vrouwen 3 breien. Overigens viel toen ook op waarom er zo nadrukkelijk niet werd ingegaan op het aanbod van DVG, want er werd met trots geproost op een mooie tijd met een (roze) flugel!

Bron: Beeld: Vrouwen 3

2018-2019 Voetbal Week 21 Weekendoverzicht Weekendverslag