Korfbalsters in eigen huis tegen SPES

1 februari 2019 10:15

K1

Zondag komen de meiden uit Milsbeek naar Nistelrode. Om 11.30 uur zal scheidsrechter P. van Deursen de wedstrijden in fluiten. SPES doet het de laatste wedstrijden prima, zij staan dan ook met 9 punten op een mooie vierde plaatst. Prinses Irene staat met 4 punten op de zevende plaats. Belangrijk dus om punten te pakken willen de meiden uit Nistelrode aansluiting zoeken bij de top 6.

Prinses Irene en SPES, twee ploegen die erg aan elkaar gewaagd zijn. Beiden hebben lengte, snelheid en schotkracht. De ploegen hebben elkaar al meerdere malen ontmoet. Deze wedstrijden waren dan ook erg spannend. De laatste keren was het op het veld een gelijk spel (6-6) en nam in de zaal SPES de punten mee naar huis (19-14).

De meiden van SPES staan onder leiding van Caroline Lamers en Marijke de Veer. Marijke de Veer, oud-coach van de selectie van Prinses Irene, zal zoals wij haar kennen in haar nopjes voorbereid zijn. Haar voordeel is dan ook dat zij alle meiden van Prinses Irene stuk voor stuk kent. Het is zaak voor coach Arno Theunisse om een goed tactisch plan neer te zetten, zodat de winst in Nistelrode blijft.

Topklasse programma:
Swift - Rosolo 15.00 uur