De veldcompetitie bij korfbal gaat van start!

14 september 2023 21:00

Aanstaande zondag staat de eerste competitiewedstrijd op het programma voor de korfbalsters. De wedstrijd wordt gespeeld tegen Oranje Wit en hiervoor mogen de dames naar Leunen afreizen. Na een aantal weken voorbereiding onder leiding van Stefan Klokgieters en Auke Verwer zijn de dames klaar om van start te gaan. Om 12.30 uur zal de wedstrijd beginnen onder leiding van J.D. de Leeuw.

Na de promotie van afgelopen veldseizoen zijn de dames weer terug in de Topklasse. Oranje Wit is geen onbekende tegenstander voor Prinses Irene, afgelopen veldseizoen hebben de teams elkaar ook al getroffen. Toen ging de eerste wedstrijd verloren en de tweede wedstrijd werd met een klein verschil (6-7) gewonnen. Dit waren belangrijke punten voor Nistelrode.

Oranje Wit staat bekend om hun snelheid en gevaarlijke acties naar binnen. Verdedigend geven ze vaak veel druk. Voor Prinses Irene is het van belang om rust te bewaren en hun eigen spel te spelen. Hopelijk wordt hiermee de wedstijd gewonnen, zodat de punten mee naar Nistelrode kunnen.

Ons 2e team speelt die dag ook in Leunen tegen Oranje Wit. Hun wedstrijd begint om 14:00 uur.

korfbal 1 Prinses Irene