Korfbalsters twee wedstrijden in het weekend

13 april 2018 12:00

Korfbal 1

De dames van het eerste korfbalteam spelen dit weekend twee wedstrijden. De eerste was op donderdagavond om 20.00 uur voor de kwartfinale van de beker. Rosolo 1 uit Reusel kwam op bezoek in Nistelrode. Zondag mag er wederom thuis worden aangetreden, maar deze keer is SPES uit Milsbeek de tegenstander. Deze wedstrijd begint om 15.00 uur.

Donderdag werd de bekerwedstrijd tegen Rosolo verloren, met een stand van 11-18. Waar Rosolo in de eerste helft de duidelijke sterkere was, kwam Prinses Irene te laat op gang. De rust werd ingegaan met een 3-11 achterstand. In de tweede helft was Prinses Irene beter, maar kon de achterstand uit de eerste helft niet meer ombuigen. Daarmee werd Prinses Irene in de kwartfinale van de beker uitgeschakeld.

Vooruitzicht op een mooie maar pittige wedstrijd
Zondag de wedstrijd waarin de korfbalsters volop kansen hebben. Spes is het type tegenstander waar Prinses Irene wat mee kan. Dit hebben ze eerder bewezen door in de zaal met de overtuigende uitslag van 15-11 te winnen. Spes heeft een team met verschillende kwaliteiten. De fysiek sterke en lange meiden, zoals Evy van den Akker en Linda van Tilburg, zullen zondag tegenstanders hebben die nog groter zijn. Daardoor worden zij uitgedaagd in elk duel.
Spes doet in het veld seizoen volop mee voor de prijzen en zal voor de Top 4 gaan. De plek 1 t/m 4 geeft recht op play off's voor het Nederlands kampioenschap.

Hopelijk komen zondag veel supporters onder de stralende zon naar een mooie wedstrijd vol passie en strijd kijken. Zondag wordt elk punt voor de Totaal Markt-ladies als een overwinning geteld.

Programma Topklasse
14 april 16.00 uur de Korfrakkers - Rosolo