Korfbalsters op paasmaandag tegen Swift 1

31 maart 2018 8:45

De korfbalsters van Prinses Irene starten komend weekend aan de 2e helft van de veldcompetitie. Op maandag 2e paasdag komt Swift 1 uit Velden op bezoek. Om 15.00 uur start de wedstrijd onder leiding van S. Rijkaart van Capellen.

Na een zinderend slot van de zaalcompetitie is het in een uiterste poging gelukt om een plek in de topklasse voor volgens seizoen veilig te stellen. Hierdoor is de voorbereiding op het veld erg kort geweest.

Swift bezet de koppositie in de veldcompetitie en zal volop gaan strijden voor een plek bij de eerste 4. Deze geeft recht op een plek in de play offs. In de heenwedstrijd, tevens de aller eerste wedstrijd van dit jaar was de uitslag 27-9 in het voordeel van Swift. Prinses Irene heeft een groei doorgemaakt in dit seizoen. De verwachting is dat Prinses Irene gaat strijden voor wat ze waard zijn.

Door de herindeling van de competitie zal er vanaf seizoen 2018-2019 op het veld gestart worden met 2 poules van 6 in de Topklasse. Er hoeft niemand te degraderen en de beste 4 ploegen van de Hoofdklasse promoveren. Voor Prinses Irene is dat gunstig, dat nog puntloos op de laatste plaats staat. Er is de tweede helft van de competitie voldoende gelegenheid om te werken aan individuele kwaliteiten en het spel van de ploeg naar een hoger niveau te tillen.

korfbal 1 Prinses Irene voorbeschouwing Prinses Irene 2018