Zondag alles of niets voor korfbalsters

16 maart 2018 9:00

Komende zondag 18 maart staat de 2e play off wedstrijd gepland voor de korfbalsters van Prinses Irene. Vorig weekend werd nipt verloren van tegenstander Peelkorf. Prinses Irene was niet scherp genoeg, er was niet de vechtlust die je verwacht bij zulke wedstrijden. Gelukkig een herkansing om dit recht te zetten, en door het vuur te gaan om er een derde play off wedstrijd uit te slepen. Bij winst wordt deze op woensdag 21 maart gespeeld in Venray, bij onverhoopt verlies is het over en uit en is degradatie een feit. Bij dit laatste scenario zal Prinses Irene volgend seizoen in de zaal uitkomen in de Hoofdklasse. Om 16.30 uur wordt het startsein gegeven door scheidsrechter R. Winter in sporthal de Overbeek in Nistelrode.

Waar Peelkorf afgelopen zondag 10 afstandschoten binnenschoot was het voor Prinses Irene aanvallend zoeken naar de goede kansen en een vrijstaande speelster. Peelkorf verdedigde kort in de één tegen één. De beste spits aan Prinses Irene zijde Maddy van Dijk werd hierdoor moeilijk gevonden. Verdedigend deed Prinses Irene wat het moest doen, voorin voldoende druk geven en geen kansen rondom de korf weggeven. Het geluk bij Peelkorf was dat zij met scherp schoten.

Het voordeel van een 3-tal wedstrijden is dat je kan analyseren en voorbereiden op de speelwijze van Peelkorf. Hierdoor kan het aanvallend probleem opgelost worden en op een andere mogelijkheid naar kansen worden gezocht. Prinses Irene heeft over de linie een sterke allround ploeg. Ook achterin kunnen veel kansen gecreëerd worden.

Wanneer Prinses Irene zondag een vechtersmentaliteit laat zien en een uitstraling dat er in Nistelrode niets te halen valt dan moet een overwinning zeker mogelijk zijn. Hopelijk staan Laura van de Ven en Gaby van Santvoort er weer om zondag die stap extra kunnen zetten en hierbij de ploeg mee op sleeptouw te kunnen nemen.

Kom allemaal zondagmiddag naar sporthal de Overbeek om de ploeg aan te moedigen en steunen. Met een overwinning op zak zal het voorjaarsfeest een stuk gezelliger zijn voor de korfbalsters.

korfbal 1 Prinses Irene voorbeschouwing Prinses Irene 2018