Korfbalsters spelen 1e beslissingswedstrijd

9 maart 2018 0:00

Korfbal 1

Zondag 11 maart zullen de korfbalsters aantreden in de eerste van maximaal drie play-off wedstrijden. De tegenstander is De Peelkorf uit Ysselsteijn. Een bekende ploeg voor de dames uit Nistelrode. Afgelopen jaren werd er vaak tegen elkaar gespeeld, waarbij beide ploegen punten wisten te bemachtigen. De komende wedstrijden zijn echter een verhaal apart. Er staat een plek in de TOPklasse van volgend seizoen op het spel: de spanning en druk zal dus hoog zijn.

De wedstrijd start om 17.15 uur in Sporthal de Wetteling in Venray en staat onder leiding van KNKV scheidsrechter Kees Pieters. Een eerste overwinning is belangrijk om meteen duidelijk te maken dat Prinses Irene een duidelijk doel heeft. En zo sta je meteen op een 1-0 voorsprong.

Peelkorf heeft het hele zaalseizoen de koppositie bezet in de hoofdklasse. Op de allerlaatste wedstrijddag werd de ploeg uit Ysselstein echter van de troon afgestoten door concurrent ODC 1. In een spannende thriller en een onderling treffen werd uiteindelijk ODC, de nieuwe fusieclub, kampioen. De uitslag na reguliere speeltijd was 10-7 in het voordeel van ODC. De heenwedstrijd werd destijds gewonnen door Peelkorf met 15-12. Hierdoor was het onderling resultaat gelijk en bekroonde uiteindelijk het doelsaldo van de gehele competitie ODC tot de kampioen.

Het verhaal van Prinses Irene is duidelijk, zij hebben door 2 belangrijke winstpartijen de 7e positie in de TOPklasse veilig gesteld. Overige wedstrijden werden vaak met duidelijke cijfers verloren. Wel is er een duidelijk groei in het team zichtbaar. Zeker bij de meiden die dit jaar zijn aangesloten bij senioren 1. Zij hebben door middel van wekelijks spelen op het hoogste niveau een grote stap vooruit gemaakt. Hopelijk is dit in de komende wedstrijden het voordeel van de oranje vrouwen. Het tempo van de wedstrijd en het niveau van de fysieke duels zijn in de TOPklasse een tandje hoger dan in de hoofdklasse.

Hopelijk kan het team zondag zo veel mogelijk supporters uit Nistelrode verwelkomen in Venray. Dat zal het team steunen en hopelijk helpen om de overwinning binnen te halen.

korfbal 1 Prinses Irene voorbeschouwing Prinses Irene 2018