Korfbalsters sluiten 2017 af tegen Rosolo

14 december 2017 20:15

Aanstaande zondag 17 december vindt de laatste wedstrijd van 2017 plaats. Rosolo 1 uit Reusel komt op bezoek in Nistelrode. Na zondag heeft elk team 7 wedstrijden gespeeld en heb je elke tegenstander één keer getroffen. Dan zal ook duidelijk zijn hoe Prinses Irene ervoor staat en waar het in het nieuwe jaar sowieso punten moet halen om directe degradatie te voorkomen. Dat is een mooi en realistisch doel voor het volgend jaar.

Om 12.30 uur wordt er zondag ingefloten door scheidsrechter P. van Deursen. Het zal een wedstrijd worden op het scherpst van de snede. Vorige wedstrijd in de veldcompetitie werd er nipt verloren, in een wedstrijd waarin het lang gelijk op ging. Prinses Irene was toen de ploeg dat telkens het voortouw nam door op voorsprong te komen. Dit moet vertrouwen geven dat er zondag volop kansen liggen voor punten. Rosolo staat bekend om de vele snelheid die ze hebben in het team. Ook beschikt men over een zeer goede jeugdopleiding, waar ze nu hun vruchten van plukken.

Prinses Irene heeft in het team een combinatie van snelheid en sterke slimme meiden. Een nieuweling met veel snelheid binnen senioren 1 is Nora Schouten. Zij heeft bij aanvang van het nieuwe seizoen de overstap gemaakt vanuit Senioren 2. Ze kan verdedigend echt druk zetten op de dame en daardoor haar tegenstander geen ruimte geven om tot een kans te komen. Aanvallend heeft Nora de snelheid om naar binnen via de doorbraak gevaarlijk te zijn. Afgelopen weken heeft ze laten zien dat ze wekelijks ook doelpunten kan maken. Als dat gebeurd en alle andere speelsters daaraan een voorbeeld nemen door ook hun doelpunten te maken kan het nog wel eens heel spannend worden zondag.  Afgelopen zondag zagen we dat Lotte Wilbers na ruim één jaar blessureleed haar rentree weer maakte in Senioren 1. Met haar schotkracht en aanvallend gevaar zal ze rustig opbouwend van belangrijke waarde kunnen worden, ter versterking van het vlaggenschip van Prinses Irene.

Samen met het team van de week, de welpen, hopen wij dat jullie de korfbalsters massaal komen steunen om een overwinning te bereiken.

Voorbeschouwing Prinses Irene 2017 korfbal 1 Prinses Irene