Korfbalsters tegen degradatieconcurrent

10 juni 2022 6:00

Op 12 juni aanstaande spelen de korfbalsters hun laatste competitiewedstrijd waarbij ze minimaal één punt moeten halen om degradatie te voorkomen. De tegenstander Korfrakkers zal twee punten nodig hebben om degradatie te ontlopen. U begrijpt dus al dat dit een spannende wedstrijd zal worden omdat er voor beide ploegen veel op het spel staat.

De laatste keer dat de ploegen tegenover elkaar stonden was in oktober 2021 in Erp. Destijds wist Prinses Irene met overtuiging te winnen (8-13) van de jonge ploeg van De Korfrakkers. Inmiddels heeft De Korfrakkers er ook weer een heel seizoen opzitten, waardoor de speelsters al meer ervaring hebben opgedaan in de Topklasse. In de zaalcompetitie lieten ze al zien dat ze het menig tegenstander heel moeilijk kunnen maken met hun dynamische, en met momenten ook fysieke, spel. Zo wisten ze al te winnen van de uiteindelijke landskampioen Rosolo en van de nummer twee DDW.In het tweede deel van de huidige competitie wist De Korfrakkers al vier punten te pakken, waar Prinses Irene er slechts één binnen wist te slepen. De dames uit Nistelrode lijken de laatste weken niet helemaal in goeden doen en hebben moeite om hun goede aanvallen te belonen met doelpunten.  In de laatste seizoenen is echter wel gebleken dat Prinses Irene tijdens belangrijke wedstrijden er echt staat als team en zich collectief inzet. We gaan er van uit dat dit zondag weer het geval is zodat er op het juiste moment gepiekt kan worden.  Aanstaande zondag spelen de dames tevens ook de laatste wedstrijd onder leiding van Arno Theunisse. Al eerder werd bekend gemaakt dat hij volgend jaar de overstap maakt naar Dakos. De ploeg wist onder leiding van Arno vijf(!) jaar lang in de Topklasse te blijven en bereikte zelfs de finale op het veld en de kruisfinale in de zaal. Het zou dan ook heel mooi zijn voor zowel Arno als de speelsters om dit hoofdstuk op een positieve wijze af te kunnen sluiten.De wedstrijd zal starten om 14:00 uur op sportpark de schellen onder leiding van dhr. Kerstens. Het zou leuk zijn als u allen al om 12:30 uur aanwezig kan zijn op het sportpark in verband met de feestelijke opening van de nieuwe korfbalvelden.
Bron: Foto: Clemens van Santvoort

korfbal 1 Prinses Irene seizoen 2021-2022