Prinses Irene bekert verder

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Mifano 1 (zon)

Groep 1 Laatste 64

4 december 2018 20:00

J. de Goeij

Opstelling

Dinsdagavond speelde Prinses Irene in het bekertoernooi tegen 4e klasser Mifano uit Mierlo. Na een 1-0 ruststand won Prinses Irene met 4-0. Het was al met al een makkelijke overwinning, in een wedstrijd waarin de ploeg uit Mierlo in de hele wedstrijd niet een echte kans wist af te dwingen.

Prinses Irene speelde niet groots, waarbij vooral opviel dat de beslissende pass vaak niet zuiver was. In de 20e minuut kwamen de mannen van Van Tilburg Mode & Sport na een mooie aanval via Van Vught en Herckenrath op 1-0. Wout Soetekouw schoot de prima voorzet van laatstgenoemde binnen. Soetekouw en Bollen hadden ook nog goede kansen in het eerste deel.

Meteen na rust werd het 2-0 via de ingevallen Wibe van Rooij. Hij benutte in de 52e minuut ook een toegekende penalty, nadat Bollen werd vastgehouden. In de 2e helft kwam Mifano er niet meer aan te pas, maar het duurde nog tot de 75e minuut voordat Wout Soetekouw de 4-0 binnen kopte. In de slotfase was de ingevallen Jeroen Bekkers tot twee keer toe dicht bij een doelpunt, maar doelman Stefan van der Westen redde twee keer goed.

Prinses Irene is nu doorgedrongen tot de 4e ronde. Daarin speelt de ploeg op 23 december thuis  tegen de winnaar van de wedstrijd Volkel - Mierlo Hout die donderdagavond wordt gespeeld.

Koen Pittens

Koen Bollen