Rhode/VSB 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Rhode/VSB 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag speelt het 1e elftal in Sint Oedenrode tegen Rhode, dat vorig seizoen vóór de mannen van Van Tilburg Mode & Sport met overmacht kampioen werd in de 2e klasse. Rhode begon dit seizoen met winst op HVCH (2-1), verloor van Top (2-1) en speelde afgelopen zondag met 1-1 gelijk tegen Best Vooruit. Het team van coach Theo van Lieshout zag aan het einde  van het seizoen de gevaarlijke spits  Koen van der Zanden naar Blauw Geel  ’38 vertrekken, waar hij meteen een basisplaats veroverde.

Voor het zesde (!) seizoen staat Van Lieshout voor dit elftal waarin, naar we begrepen, ook zijn zoon Glenn speelt. Van Lieshout heeft een prachtig CV. In 2004/2005werd hij met Heeswijk, waar hij 4 seizoenen actief was, kampioen in de 4e klasse. Met BMC waar hij ook 4 seizoenen was, promoveerde hij in 2007/2008 naar de 3e klasse en 2 seizoenen later zelfs naar de 2e klasse. Twee seizoenen  Boskant leverde geen promotie op, wel een 3e plaats in het laatste (2e) seizoen). Bij Rhode is hij dus toe aan zijn 6e seizoen. In 2015/2016 werd hij daarmee kampioen in de 3e klasse en recent dus in de 2e klasse.

Dat Rhode een ploeg  is die Prinses Irene niet zo goed ligt is een eufemisme. Want er was in de 6 wedstrijden dat de ploegen in deze eeuw tegen elkaar in de competitie uitkwamen, maar één overwinning. Dat was afgelopen seizoen in de thuiswedstrijd (foto)  op 6 mei. Er was toen  een 3-1 winst door doelpunten van Koen Pittens, Wibe van Rooij en Tim v.d. Brand. Rhode was toen echter al kampioen en liet het daarna wat afweten. In 2003/2004 werd in de 4e klasse met 4-2 en 0-2 verloren. In het seizoen 2016/2017 (2e klasse) waren er nederlagen van 2-0 en 1-4 en de uitwedstrijd ging vorig seizoen met 2-1 verloren.  Het moge duidelijk zijn dat van Prinses Irene kant er heel wat aan gelegen is om die negatieve statistieken wat op te krikken. Rhode is een ploeg die vanuit een goede verdedigende organisatie speelt en toeslaat. In die verdediging missen ze zondag hun aanvoerder Martijn van Boerdonk, die afgelopen zondag tegen Best Vooruit 2 gele kaarten kreeg.

De wedstrijd wordt  op sportpark De Neul gespeeld, dat afgelopen zomer een hele metamorfose heeft ondergaan. Er zijn maar liefst 3 kunstgrasvelden aangelegd. Waar in onze gemeente een discussie gaande is over  met wat  voor korrels er ingestrooid moeten worden bij vernieuwing van grasmatten, gebruiken ze in Sint Oedenrode kurk! De wedstrijd staat onder leiding van de heer Robin Koster uit Hoek (provincie Zeeland)

Wedstrijd-nummer

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
07 okt 2018 Best Vooruit 1 (zon) - Rhode/VSB 1 (zon) co 1 - 1
30 sep 2018 SV TOP 1 (zon) - Rhode/VSB 1 (zon) co 2 - 1
23 sep 2018 Rhode/VSB 1 (zon) - HVCH 1 (zon) co 2 - 1