SC 't Zand 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

SC 't Zand 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag speelt het 1e elftal in Tilburg tegen SC ’t Zand. Afgelopen weekend werd er niet gespeeld omdat het team was vrijgeloot in het bekertoernooi, waarin op donderdagavond 6 december MIfano, 4e klasser uit Mierlo, de volgende tegenstander is. Prinses Irene moet nog 5 wedstrijden spelen tot aan de winterstop. Daarin komt het uit tegen ploegen die wat betreft sterkte aan de Oranjes gewaagd zijn.

Onze mannen hebben de bovenste 3 ploegen en de nummer 5 al gehad. Tegen Juliana ’31 en Top kwamen ze tekort, maar de laatste wedstrijd tegen Woezik kregen ze duidelijk te weinig. Die wedstrijd moet, ondanks de nederlaag, toch vertrouwen geven. Wat vooral bij is gebleven, is de strijdlust die het team, naast het voetballende vermogen, aan de dag legde. Ondanks de nederlaag gingen de toeschouwers met een goed gevoel naar huis. Belangrijk is dus in de komende periode om punten te gaan pakken om zo van de onderste plaatsen weg te blijven.

SC ’t Zand speelt voor het 4e seizoen in de 1e klasse, waarin het vorig seizoen als zesde eindigde. Daarvoor speelden de Tilburgers 10 jaar in de 2e klasse, daarvoor nog lager. Die promotie werd destijds afgedwongen in de finale van de nacompetitie. Na 2 wedstrijden en een verlenging werd Heeswijk in eigen huis uiteindelijk verslagen met 1-4.

Dit seizoen spelen de Tilburgers nogal wisselvallig. Vorige week donderdag zal zeker een telerstelling zijn geweest. De vanwege een blessure gestaakte thuiswedstrijd (3-3) tegen Best Vooruit, werd toen uitgespeeld, waarbij SC ’t Zand met 10 man moest beginnen. In de resterende  30 minuten  wist Best in de slotfase nog te scoren en met een 3-4 zege aan de haal te gaan. Drie punten scheiden Prinses Irene en SC ’t Zand. Het belang van de wedstrijd is daarmee duidelijk.

Bij Prinses Irene waren nogal wat blessures afgelopen tijd, met name Robin Walk is al langer afwezig. In de wedstrijd tegen Woezik viel Koen Bollen (foto) ziek uit. Zijn kwaliteiten, voetballend, mentaal  en als leider zijn moeilijk te vervangen binnen het elftal. Hopelijk is hij er zondag gewoon bij, voor Walk en mogelijk ook Rolf v.d. Bogaart komt deze wedstrijd waarschijnlijk nog te vroeg. Spits Martijn van Vught heeft er een paar trainingen op zitten maar is nog niet zo ver dat hij speelmintuten kan maken.

Wedstrijd-nummer

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
08 nov 2018 SC 't Zand 1 (zon) - Best Vooruit 1 (zon) co 3 - 4
04 nov 2018 Leones 1 (zon) - SC 't Zand 1 (zon) co 1 - 2
21 okt 2018 Woezik 1 (zon) - SC 't Zand 1 (zon) co 4 - 1
14 okt 2018 Oirschot Vooruit (zon) - SC 't Zand 1 (zon) co 2 - 2