RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Rhode/VSB 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Rhode/VSB 1 (zon)

Laatste wedstrijd in 1e klasse

Het seizoen zit er zondag op voor het eerste elftal, de kampioen van afgelopen seizoen in de 2e klasse, Rhode, is de tegenstander.  De uitwedstrijd (foto) eindigde,  door een laat doelpunt van Prinses Irene in 2-2. Natuurlijk had iedereen op meer gehoopt, maar helaas is het niet gelukt het verblijf in de 1e klasse te verlengen. Na de promotie in het seizoen2017-2018, gaan we volgend seizoen weer in de 2e klasse spelen.  Geen schande want dat is voor een club van onze omvang een zeer verdienstelijk niveau.

De tegenstander van zondag Rhode is een oude bekende die we zelfs nog, in een al weer ver verleden, in de 4e klasse tegenkwamen. De ploeg van coach Theo van Lieshout heeft het bijzonder goed gedaan na het kampioenschap van vorig jaar. Van Lieshout is toch een bijzonder succesvol coach zo werd hij in 2004/2005 kampioen met Heeswijk in de 4e klasse. Promoveerde hij met BMC naar de 3e en 2e klasse en met Rhode werd hij zowel kampioen in de 3e klasse in 20015/2016 als vorig seizoen dus in  de 2e klasse. Bijzonder knap dat ze nu op een 7e plaats staan en te weten dat hun beste man, topscorer Koen v.d. Zanden, vertrok naar Blauw Geel.

Prinses Irene is zeker niet het lachertje van de 2e klasse geweest afgelopen seizoen. Het ontbrak vooral aan scorend vermogen. Slecht 24 keer, waarvan 4 in de wedstrijd van afgelopen zondag, wist men het net te vinden. Dat blijft vreemd, als je ziet hoe makkelijk de ploeg voorgaande jaren scoorde. Je kunt dat kwaliteit noemen, maar het heeft ook niet echt meegezeten dit seizoen en de voorwaartsen waren ook minder in vorm dit seizoen. Vorig seizoen werd vaak net gewonnen, nu gingen heel veel wedstrijden net verloren.

Zondag het seizoen goed afsluiten voor de trouwe supporters en  daarna de kantine in voor het afsluitingsfeest. De wedstrijd staat ook in het teken van het afscheid van een flink aantal spelers. Het zal nog een hele toer worden om weer nieuw spelers in te passen komend seizoen. Talenten zijn  er zeker in het zeer jonge 2e elftal en in de jeugd, maar het zal zeker nog een paar jaar duren voor die weer op het niveau zijn van spelers die stoppen. Handhaving komende seizoenen zal  nog een hele klus worden. Doel moet zijn om  uiteindelijk een ploeg te krijgen die weer  een rol van betekenis kan spelen in de 2e klasse.

Wedstrijdsponsor: E.B.T.  (Elschot Besturings Techniek, Nistelrode)

Kleedkamer

1.
4.