Nemelaer (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Nemelaer (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Paasmaandag treedt het 1e elftal aan in Haaren. Tegenstander is de nummer 3 van de ranglijst Nemelaer. Die ploeg doet het, sinds ze onze mannen begin december (foto) met 0-1 aan de kant schoven bijzonder goed. Sindsdien werd maar 2 keer meer verloren. De laatste 6 wedstrijden werden 14 punten behaald, met daarbij tegenstanders als SV Top, Juliana en Leones. In de thuiswedstrijd, zeker in de 1e helft,  was het vooral aan doelman Stef van Venrooij te danken dat de nederlaag niet hoger uitviel, al hadden onze mannen in de 2e helft ook de nodige mogelijkheden.

De ploeg van coach Theo van Geffen begon wat moeizaam aam de competitie, mede door veel blessures. Juist toen ze tegen Prinses Irene speelden waren de belangrijkste spelers er weer bij. De ploeg heeft een paar zeer goede voorhoedespelers, waarvan Yoeri Vughts dan weer van aparte klasse is. Hij heeft er al 25 gemaakt en zal waarschijnlijk wel weggeplukt worden uit het kerkdorp, waar het grote geld zeker niet te halen is. Nemelaer is een echt collectief, dat naast technisch verzorgd voetbal, ook fysiek sterk is. Op uw verslaggever maakten zij deze competitie, na Juliana ‘31, de meeste indruk.

Voor Prinses Irene wordt het steeds lastiger om boven de fatale streep te eindigen. Op het moment dat er geen punten gepakt worden doen concurrenten als FC Tilburg, vorige week tegen koploper (!) Juliana ’31 en Brabantia, afgelopen donderdag tegen Best Voortuit (2-1), dat wel. Pakken de mannen wel een overwinning dan doet de concurrentie dat ook steeds! Er zijn nog 5 wedstrijden te spelen en op dit moment lijkt Oirschot Vooruit de ploeg die nog te achterhalen is. Zij haalden uit de eerste 8 wedstrijden 13 punten, maar uit de laatste 13 wedstrijden slechts 6! Maar wie weet stijgt de ploeg van Everaerts maandag boven zichzelf uit. Topploegen als Top en Juliana ‘31 konden ze het deze competitie ook bijzonder lastig maken.

Wedstrijd-nummer

K.C.A. (Killy) Mandemakers

Opstelling/selectie

Opstelling:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
14 apr 2019 Leones 1 (zon) - Nemelaer (zon) co 2 - 2
07 apr 2019 Nemelaer (zon) - Woezik 1 (zon) co 4 - 2
31 mrt 2019 Juliana '31 1 (zon) - Nemelaer (zon) co 1 - 1
24 mrt 2019 Alverna (zon) - Nemelaer (zon) co 3 - 4