RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Leones 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Leones 1 (zon)

Leones uit Beneden-Leeuwen is zondag de opponent van Prinses Irene. De geelzwarte formatie staat voor het 2e seizoen op rij onder leiding van coach Marijn Bartels. Vorig seizoen werd de ploeg verrassend kampioen en weinigen hadden gedacht dat het team zo goed zou presteren dit seizoen.

Het kan verkeren schreef Bredero al en dat geldt zeker ook voor Leones. Vorig seizoen stond de ploeg bij de winterststop maar 1 punt boven de hekkensluiter. Na de winststop ging het crescendo en werd op een bizarre wijze de titel binnen gehaald. De equipe verloor op de slotdag met 1-2, maar directe concurrent  Spero, dat één punt achter stond verloor ook. Zo werd  toch het kampioenschap binnen gehaald!

Dit seizoen laat het elftal zien dat het geen eendagsvlieg is en presteert het meer dan voortreffelijk. We hebben begrepen dat het een fysiek sterke ploeg is. Prinses Irene heeft het vaak moeilijk tegen dat soort teams. Met Stefan de Jong (11) en Bram Kooijmans (9) heeft het makkelijk scorende spelers Op een keurige 4e plaats met 27 punten staan ze nu, dat hadden er 3 meer kunnen zijn, want afgelopen zondag verloor men met 1-2 van Alverna, dat al voor rust met 9 man verder moest!

Prinses Irene deed het vorige week uitstekend en mocht eindelijk het zoet der overwinning weer eens proeven. Hoewel TOP technisch beter was, waren de meeste kansen voor de Nistelrodenaren. Een compliment ook aan coach Ronny Everaerts, die het geloof en enthousiasme weer heeft terug gebracht sinds hij het overnam van William Van der Steen. Het elftal staat weliswaar nog steeds op de laatste plaats , maar het spel biedt echt wel perspectief. Spiegelen  aan wat Leones vorig seizoen presteerde is  zeker een optie.  Zij lieten zien dat als je in een goed eindresultaat blijft geloven, je nog best hoog kunt eindigen. Uw verslaggever betoogde het al vaker, Prinses Irene is echt niet mindere dan een achttal andere ploegen in deze klasse. Tot nu toe ontbreekt ook vaak dat beetje geluk van vorig seizoen, toen draaide het team bovenin mee in de 2e klasse, onderin is dat altijd anders.

Hopelijk kunnen de mannen van Van  TIlburg Mode & Sport zondag het niveau van afgelopen zondag weer bereiken, wie weet  kunnen er dan weer punten gepakt worden.

Kleedkamer

1.
4.

Wordt gespeeld op veld