RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Nemelaer (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Nemelaer (zon)

Zondag met Nemelaer, genoemd naar het gelijknamige kasteel uit dorp Haaren, een geduchte en ervaren tegenstander. De tegenstander  is net als Prinses Irene een echte dorpsclub. Alleen speelt deze club al weer  voor de achtste keer in negen seizoenen in de 1e klasse. Afgelopen zondag sloegen de mannen van trainer Theo van Geffen meedogenloos toe tegen Best Vooruit. Er werd met maar liefst 7-1 gewonnen, met een glaszuivere hattrick van Joeri Vughts. Dat zijn bijna net zo veel doelpunten als Prinses Irene tot nu toe in de hele competitie heeft gescoord.

Het dorp Haaren en ook de vereniging  kun je wel met Nistelrode en Prinses Irene vergelijken. Haaren heeft wat meer inwoners, maar groot is het verschil niet. Haaren speelde in het begin van deze eeuw, net als Prinses Irene, hoofdzakelijk in de 4e klasse. Onder succescoach Piet Drijvers (nu bij Oirschot Vooruit bezig aan het 6e seizoen, waarmee hij ook 2 keer kampioen werd) , die maar liefst 14 seizoenen achter elkaar coach was, werd een opmars ingezet die eindigde in de 1e klasse. Met een onderbreking van 1 jaar, wist de equipe zich steeds  te handhaven en deed zelfs mee om de prijzen. De ploeg doet het hoofdzakelijk met eigen spelers. Daardoor zijn ze ook wat kwetsbaar, mede daardoor waren er een paar mindere resultaten afgelopen tijd. Inmiddels is iedereen weer fit, dus kunnen we een tot op het bot gemotiveerde tegenstander verwachten.

Bij Prinses Irene wil het scoren maar niet lukken, hoewel we daar ook geen  halszaak van moeten maken. Als er geen kansen worden gecreëerd dan moet je echt gaan oppassen. De terugkeer van spits Martijn van Vught kan daar mogelijk wat verandering in brengen, zo lazen we in het leuke interview dat spits Wibe van Rooij (foto)  had in het Brabants Dagblad. Deze wedstrijd is wel van groot belang.  Wil Prinses Irene de aansluiting met de middenmoot, waarin Nemelaer bivakkeert,  niet verliezen, dan moet er gewonnen worden. Voetballend en wat betreft instelling valt er weinig aan te merken op de Oranjes. Nu dat nog om gaan zetten in winstpartijen, dan kom je ook weg van die onderste plaatsen!

Kleedkamer

1.
4.

Wordt gespeeld op veld