Prinses Irene vrouwen goed uit de winterstop

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

SVO Fortuna'54 VR1

Hoofdklasse B

10 februari 2019 12:00

M. Bouw

Onbekend

Na de lange winterstop konden de Strijbosch Girls eindelijk weer aan de slag. Tegen SVO Fortuna’54 werd het een relatief gemakkelijke 3-1 overwinning met goals van Van Os, Van de Nieuwendijk en Van Lin. De 3-1 was uiteindelijk alleen voor de statistieken.

Prinses Irene vrouwen begonnen scherp aan de wedstrijd al in de tweede minuut was er een dikke kans voor Van De Ven, die een op een de keepster niet wist te verschalken. In de vijfde minuut gebeurde hetzelfde aan de andere kant, maar ook keepster Streefland wist daar wel raad mee zoals in meerdere situaties deze wedstrijd.
In de elfde minuut kwam Prinses Irene dan toch op voorsprong, nadat de keepster van SVO Fortuna’54 speelster Floor van Lin aantikte binnen de 16: penalty. Deze werd door Van Os snoeihard onderkant lat binnengeschoten. De goed leidende scheidsrechter wist het zeker en de bal mocht naar de middenstip, 1-0.
Hierna golfde de wedstrijd wat op en neer, maar was Prinses Irene wel de betere ploeg, hoewel het in balbezit allemaal wat onrustig was. In de 35ste minuut plaatste Jamie van de Nieuwedijk een afgeslagen bal rustig geplaatst onderin het hoekje, 2-0.

In de tweede helft bleef het beeld enigszins hetzelfde: Prinses Irene had de wedstrijd onder controle. In de 65e minuut gooit Van Lin de wedstrijd hard op slot. Ze komt via de rechterkant op en schuift de bal onhoudbaar in de lange hoek, 3-0 en gespeeld zou je zeggen. Het lijkt wel of dit gevoel ook bij de dames van Prinses Irene heerste, want SVO Fortuna’54 kwam wat meer in de wedstrijd. Dit resulteerde dat Streefland in de 65e minuut tweemaal binnen drie seconden handelend moest optreden. In de 70e minuut maakte SVO Fortuna’54 dan toch de 3-1, na een fout in de verdediging. Daarna kregen zowel Prinses Irene als SVO Fortuna’54 nog wel wat mogelijkheden, maar ging de winst wel terecht naar Prinses Irene.

Wat vandaag superbelangrijk was, is dat je goed uit de winterstop komt. Dat was in dit geval zeker aan de orde. Het spel gaf vertrouwen, zo ook de winst natuurlijk. Nu volgende week de volgende lastige horde, namelijk Bavel. De wedstrijd begint om 14:30 op sportpark “de Roosberg”. Bavel heeft maar drie punten minder dan Prinses Irene, dus het is zaak om hen als concurrent uit te schakelen en daar de drie punten mee te nemen.