Kansloze nederlaag Prinses Irene vrouwen tegen Venray

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

SV Venray VR1 (zon)

... (corner)
... (vrije trap)

Hoofdklasse B

24 maart 2019 11:45

T. van Heugten

Opstelling

Vandaag speelde de Strijbosch Girls een kansloze wedstrijd tegen een veel beter Venray. Ondanks goede wil werden ze de hele wedstrijd eigenlijk overklast, einduitslag 0-5.

Het was de bedoeling dat Prinses Irene de eerste vijftien minuten hoog druk zouden zetten en er vol op zouden klappen maar Venray speelde dusdanig goed georganiseerd dat dit plan niet uit de verf kwam.
Beter gezegd was Venray vanaf minuut 1 simpelweg de betere ploeg. Venray onderstreepte dit door in de 19de scherp te zijn door een te korte terugspeelbal te onderscheppen en het cool af te maken, 0-1. In de 21ste minuut werd het nog erger. Vanuit een corner kon een speelster van Venray vrij inkoppen, 0-2.

Hierna bleef Venray de regie van de wedstrijd in handen houden en op het moment dat Prinses Irene dacht dat het wat aan kon vallen viel in de 36ste minuut de 0-3. In de 44ste minuut viel de wedstrijd volledig op slot. Na een miscommunicatie in de verdediging van Prinses Irene maakte Venray de 0-4

In de tweede helft leek het op Prinses Irene wat grip op de wedstrijd terugkreeg. Het is altijd lastig om te beoordelen of dit dan aan Prinses Irene lag of dat Venray gas terug nam. Maakt op zich niet uit want in de 57ste minuut maakte Venray de 0-5 en was er echt niets meer te halen. Hierna had de scheids eigenlijk wel af kunnen fluiten want er gebeurde nog maar heel weinig.

In deze competitie is alles mogelijk met dit brede middenveld dus dat Prinses Irene weer afgezakt is naar de onderkant van de middenmoot is ook weer mogelijk.
Dit betekend dat Prinses Irene vol aan de bak moet over twee weken. Volgende week de tijd om kleine blessures weg te werken zodat we drie punten gaan pakken op 7 april tegen Rigtersbleek. Aanvang wedstrijd 12:00 in Nistelrode.