Verlies voor Prinses Irene Vrouwen 1

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

ST SV Someren/NWC VR1 (zon)

Hoofdklasse B

14 oktober 2018 12:00

H. Heijnen

Opstelling

Op een zonnige, windige, herfstdag stond voor de Strijbosch-girls het lastige duel tegen Someren op het programma. Helaas bracht ons dit geen punten. 1-2 was de einduitslag.

De start van de wedstrijd was niet sterk van de oranje-dames. Reeds in de 7e minuut bestrafte Someren dit. Een speelster kwam redelijk vrij op via de rechterkant en legde de bal prima bij de tweede paal waar deze eenvoudig ingetikt kon worden, 0-1. De wedstrijd kabbelde maar door. Prinses Irene kwam maar niet in de wedstrijd, persoonlijke duels werden iets te snel verloren.
Gelukkig was de tweede helft stukken beter. Trainer Alex Sangoer had een flinke peptalk gehouden tijdens de rust en dat hielp. Prinses Irene ging in ieder geval met wat meer hart spelen. Helaas stonden we wat te slapen bij een corner en kon een speelster van Someren in de 55e minuut vrij gemakkelijk inschieten. Trainer Sangoer besloot in de 63e minuut voor wat extra aanvallende impulsen. Hij wisselde de rechtsback voor een extra aanvaller. Dit resulteerde in ieder geval voor wat meer overwicht. Na een overtreding op Elien op een meter of 20 van goal plaatste Jamie de bal keurig onderin de hoek, onhoudbaar voor de keepster, 1-2. Nu konden we er nog even voor zitten. Alex voerde nogmaals een aanvallende wissel uit, maar ondanks dat Someren zichtbaar zenuwachtig werd kon de gelijkmaker niet geforceerd worden.

Nu moet de ploeg dit verlies een plekje geven en vanaf dinsdag weer de focus op de volgende wedstrijd. Deze bekerwedstrijd is een mooie affiche, want we spelen voor een plekje in de volgende ronde tegen oude bekende Woezik. De wedstrijd start om 14:30 op de Suikerbergseweg in Wijchen en zoals gewoonlijk is alle support welkom.