Terechte overwinning voor Vrouwen 1

Nooit Gedacht VR1 (zon)

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

...

Hoofdklasse B

7 oktober 2018 12:00

Opstelling RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

In de goedbezochte derby tegen Nooit Gedacht gingen de Strijbosch-vrouwen er terecht vandoor met de drie punten. 4-1 was de einduitslag waarbij Sharron van Os wederom een hattrick produceerde.

Op een strak gemaaid veld in Geffen stond de derby tegen Nooit Gedacht vrouwen 1 op het programma. Onze vrouwen startte furieus, in de 20e seconde (!) was er al de eerste 100% kans voor Anouk. Helaas plaatste ze uiteindelijk de bal net naast de goal. Daarna waren er kansen over en weer, maar hield doelvrouw Bregje Streefland haar goal netjes schoon. In de 32e minuut was het dan eindelijk zover, Van Os plaats de bal onderin de goal 0-1. Dat de spits het vandaag weer goed naar haar zin had, bleek in de 37e minuut. Hier lobde ze de bal over de Geffense goalie heen: 0-2.

In de tweede helft kwam Nooit Gedacht vol motivatie uit de kleedkamer. De eerste 10 minuten was het dan ook allereerst de storm overleven, en dat lukte. In de 53e minuut scoorde aanvoerster Elien Ploegmakers. Na een mooi pass van Sharron schoot ze de bal keurig onderin de hoek: 0-3. Hierbij leek de wedstrijd op slot te zitten, maar Nooit Gedacht deed nog iets terug in de 71ste minuut en maakte de 1-3. Hierbij kwamen weer wat krachten vrij bij Nooit Gedacht, die het fysieke spel meer op zochten. Het mocht niet meer baten voor de gastvrouwen, want in de 90e minuut maakte Van Os haar hattrick compleet na een keurige aanval 4-1.

Wederom een goed resultaat voor Prinses Irene-vrouwen met zeven punten uit drie wedstrijden, waarbij ze op dit moment een mooie tweede plaats op de ranglijst innemen. Volgende week wacht thuis weer een lastige tegenstander. Dan wacht ST Someren/NWC die nu op een vierde plek. De wedstrijd start om 12.00 uur op sportpark De Schellen in Nistelrode.