Vrouwen 1 wint zinderend duel

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Trekvogels VR1 (zon)

Hoofdklasse B

18 november 2018 12:00

T. Breukers

Opstelling

Vandaag stond de belangrijke wedstrijd tegen de vrouwen 1 van Trekvogels op het programma. In een spannende wedstrijd trokken de Strijbosch Girls aan het langste eind 4-3.

In de eerste helft was Prinses Irene gewoon de beste ploeg. Dit resulteerde in de 9e minuut in de eerste treffer. Sharron van Os maakte het cool af na een uitstekende steekpass van Elien Ploegmakers. Hierna volgde wederom wat kansen voor Prinses Irene, maar zoals al het hele seizoen had het team wat problemen met het afmaken. Tot de 38e minuut een scrimmage voor de goal uiteindelijk afgemaakt werd door Fleur van Vilsteren: 2-0. “Kat in het bakje tot de rust,” dachten we langs de kant, maar deze hoop werd al snel door Trekvogels weggehaald. Na een uitstekend genomen vrij trap werd het 2-1. De oranje-vrouwen wilden per se met een goed gevoel de kleedkamer in, want in de 44e minuut besloot Van Os aan een solo te beginnen. Ze passeerde de verdediging van Trekvogels alsof ze er niet stonden en legde de bal panklaar voor Anouk van de Ven en die wist dit buitenkansje wel te benutten: 3-1.

In de tweede helft leverden de dames van de Trekvogels flink strijd. Ze trokken vol in de aanval en in de 53e minuut werden zij beloond met de aansluitingstreffer: 3-2. Nu werd het echt spannend. Trekvogels bleef druk zetten maar de Prinses Irene Vrouwen bleven goed overeind. Zoals wel vaker in wedstrijden: als je aanvallend gaat voetballen, dan valt het doelpunt aan de andere kant. In de 72e minuut maakte Ploegmakers gebruik van de ruimte en passeerde de keepster rustig en plaatste de bal in de goal. De opluchting was groot langs en binnen de lijnen. Hierna schakelde trainer Sangoer over naar een verdedigende 4-4-2-formatie om deze voorsprong te behouden. Dit ging goed tot de 83e minuut waar een afstandsschot zomaar onderin de hoek belande: 4-3. Hierna was het nog erg billenknijpen voor de dames. Omdat het elftal eigenlijk alleen bezig waren met verdedigen, kon Trekvogels naar hartenlust aanvallen. Gelukkig bleef de stand in het voordeel van Prinses Irene en hield het team de volle buit in Nistelrode!

Na deze broodnodige overwinning gaat vanaf dinsdag de focus op Venray. Aangezien het in de competitie erg spannend is in de middenmoot, moeten de ploeg de punten meenemen uit noord-Limburg. Voor de fans; de wedstrijd start de wedstrijd om 12.00 uur op sportpark De Wieen in Venray.