Verlies Prinses Irene vrouwen 1

Maarssen Vr1

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Hoofdklasse B

11 november 2018 14:00

Opstelling RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

In de middenmoot-topper tegen Maarssen slaagde de Strijbosch Girls er niet in om in de top van de middenmoot te blijven. Een 4-1 verlies was uiteindelijk een iets te duidelijke uitslag.

Prinses Irene startte overtuigend aan de wedstrijd. In de eerste tien minuten volgde ongeveer vier 100% kansen elkaar op. Nadat deze kansen dus niet benut werden, kwam Maarssen wat beter in het spel en creëerde ook wat kansen. Dit resulteerde uiteindelijk in de 39e minuut in een treffer vanuit een ondertalsituatie - de beste voetbalster aan Maarssense zijde moest nog aan de kant behandeld worden. 1-0 bij rust was het resultaat.

In de tweede helft probeerde Prinses Irene nog wel aan te zetten, waarbij het geluk niet altijd aan onze kant was. Onder andere twee schoten op de lat waren de wapenfeiten. In de 55e scoorde de gastvrouwen de 2-0 en in de 67e minuut gooide Maarssen de wedstrijd op slot: 3-0.
Prinses Irene gaf niet helemaal op, want in de 69e minuut deed Floor van Lin nog wat terug door de 3-1 te scoren. Hierna volgde er nog wat kansen voor Prinses Irene, maar het mocht niet baten. In de 81e minuut besliste Maarssen de wedstrijd met een 4-1 einduitslag.

Het eerste examen tegen een team wat ook in de middenmoot vertoeft, is niet geslaagd. Nu wacht volgende week een herkansing tegen mede-middenmoter Trekvogels uit Nijmegen. Om 12.00 uur start deze wedstrijd in hometown Nistelrode. Dan is te zien of het team zich tegen deze lastige tegenstander kan herstellen.