RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Caesar 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Caesar 1 (zon)

Ja, die vraag mag je nu stellen! Wie had dat een aantal jaren geleden kunnen denken? Voor de tweede keer sinds Prinses Irene in de 2e klasse speelt (2012-2013), gaan ze daarvoor. Ook in het seizoen 2015-2016 was dat het geval, omdat ze toen de periodetitel overnamen als tweede in de stand van Volharding. Venlosche Boys, dat nu ook weer meedoet in deze periodestrijd, was toen over twee wedstrijden de meerdere en ging naar de 2e ronde. Komende zondag is Caesar uit het Limburgse Beek de tegenstander. De winnaar van deze tweestrijd gaat meteen door naar de 2e ronde en speelt dan tegen de winnaar van Wilhelmina ’08 - Erp.

Caesar is een roemruchte club die in de jaren dertig al eens landskampioen was, maar dat was nog niet onder de KNVB vlag. In 1971 waren ze landskampioen bij de amateurs, toen wel onder de KNVB organisatie. Caesar heeft nagenoeg altijd in de hoogste regionen gespeeld, dat was voordat de hoofdklasse werd gevormd de 1e klasse en daarna ook verschillende jaren in de hoofdklasse, 1e en vooral 2e klasse. In het seizoen 2011-2012 speelde het team ook nog een jaar in de 1e klasse.

Dit seizoen werd de 1e periode gepakt door een beter doelsaldo dan de latere kampioen Veritas. De beslissende wedstrijd in die 1e periode was thuis tegen  GSV ‘28, dat ook in deze nacompetitie actief is. Hieronder kunt u een samenvatting zien van deze wedstrijd, waarbij Caesar in het rood speelt:

[tekst loopt door onder de video]

Ook in de volgende periodes werd goed meegedaan wat uiteindelijk een derde plaats opleverde met 47 punten. Dat was achter kampioen Veritas met 59 punten en de nummer twee BSV Limburgia, dat ook meedoet in deze periodestrijd, met 55 punten.

We weten nagenoeg niets van deze tegenstander, maar waarschijnlijk zal coach Van der Steen wel zijn informatie weten te krijgen. In ieder geval is Caesar in vorm. Van de laatste 5 wedstrijden wonnen ze er vier, één keer was er verlies.  Maar in vorm is ook Prinses Irene dat deze jaargang nog maar één keer verloor, dat was op zaterdag 31 maart bij SSS ’18 (2-0). Maar dat alles telt niet meer, want we beginnen zondag weer helemaal opnieuw, met zoals het er naar uit ziet iedereen fit!

NACOMPETITIE DISTRICT ZUID 2, ZONDAG

1E KLASSE - 2E KLASSE

Prinses Irene -  Caesar
 Venlosche Boys -  GSV '28