Schijndel genekt door Van Schijndel

Schijndel/DE WIT 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

2e klasse E

3 maart 2024 14:00

J.H. Kolenberg

Sportpark Zuideinderpark
Rooiseheide 20
5481SG
SCHIJNDEL
tel. 073-5492027

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Job van Schijndel (foto voorpagina), normaal nog uitkomend in de JO19-1 van Prinses Irene, was de matchwinner in de wedstrijd die Prinses Irene speelde in Schijndel tegen de gelijknamige club. Hij kopte na een klein half uur een voorzet van de uitblinkende Guus Reijnders binnen. Het was een zwaarbevochten maar verdiende overwinning van het collectief van Prinses Irene. Als de kansen beter waren benut had de uitslag hoger uit kunnen vallen. Zeker in de 1e helft was Prinses Irene sterker. In de 2e helft was Schijndel meer aan de bal, maar werd niet echt gevaarlijk. In het laatste kwartier werd, op hoop van zegen, alles diep gespeeld door Schijndel. Waar afgelopen weken Prinses Irene tot twee keer toe in de slotfase winst en een gelijkspel moest toestaan, leek dat nu ook te gebeuren. Maar de andere uitblinker bij Prinses Irene, doelman Mathijs Pluk, redde fabelachtig op een inzet van dichtbij.

Hielen zien
Onder een stralende zon en bij een heerlijke temperatuur blies de goed leidende Mark Kolenberg de wedstrijd in gang. Prinses Irene begon bijzonder sterk aan de wedstrijd. Tim van der Heijden kreeg na 5 minuten al een goede kans na een pass van aanvoerder Van den Brand. Ook Reijnders kwam een paar keer goed door en de sterk acterende Rovers stoomde zelfs een keer helemaal het veld over, maar zijn voorzet was niet op maat. Schijndel was nauwelijks gevaarlijk al was het wel de gehele wedstrijd oppassen voor Stan Guns, die goed werd geneutraliseerd door de verdediging van de mannen van “Van Tilburg Mode & Sport”. In de 29e minuut passeerde Guus Reijnders zijn directe tegenstander en gaf een prima voorzet. De goed voor zijn man opduikende Job van Schijndel, kopte keurig naar de grond en tegen de touwen;1-0. In de 35e minuut had Prinses Irene de score moeten verhogen. Het was opnieuw Reijnders die een paar spelers zijn hielen liet zien en de bal keurig op de voet van Tim van den Brand legde. Die schoot echter voor open doel niet langs doelman Joran van Zutphen, maar tegen hem op.

Fantastische redding
In de 2e helft was het initiatief meer bij Schijndel en was het vooral de naar de linkervleugel verhuisde Stan Guns waar het om draaide bij Schijndel. Harm van Nuland legde hem echter nagenoeg steeds aan banden. Schijndel zocht het vooral in hoge ballen, waarbij Tjeerd Pijnenburg een paar keer gevaarlijk werd met het hoofd, maar hij kon doelman Pluk niet echt verontrusten. Prinses Irene bleef gevaarlijk vooral via Reijnders, maar kon de trekker ook niet echt overhalen. Schijndel drong steeds meer aan, maar de verdediging van Prinses Irene stond als een huis. Het middenveld was ook meer in handen van de Oranjes, mede omdat Robbert Rovers op de goede momenten inschoof. In de 80e minuut had het 2-0 moeten staan. Gijs Toonen gaf een prima pass op Tim van den Brand, diens voorzet gaf een vrij schootsveld aan Guus Reijnders. Op het hobbelige natuurgras, raakte hij de bal niet goed en zag doelman van Schijndel redden. Het bleef daardoor billen knijpen. In de absolute slotfase redde Pluk fantastisch op een keihard schot vanaf nog een 5 meter van Van Raaij.

Een mooie en verdiende overwinning voor de ploeg van Ton Berens, die ook hard nodig was om aansluiting te houden bij de ploegen die boven de 9e plaats moeten eindigen om niet tegen degradatie te hoeven voetballen in de nacompetitie.

Volgende week stond Rhode als tegenstander op de rol. Die mogen echter van de KNVB 2 wedstrijden op rij niet voetballen. Dit alles vanwege ongeregeldheden tijdens de wedstrijd tegen Handel van afgelopen zondag. Er wordt nog gezocht naar een tegenstander voor zondag.

2023-2024_Schijndel_-_Pr_Irene_01_custom.jpg

2023-2024_Schijndel_-_Pr_Irene_03_custom.jpg