Tim v.d. Brand scoort glaszuivere hattrick

Berghem Sport 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Nick v.d. Camp (schot)
Cas Banken (intikker)
Assist: Gijs Toonen

2e klasse E

1 oktober 2023 14:30

H. Janssens

Sportpark de Koppelsteeg
Osseweg 89
5351AB
BERGHEM

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene won, in een attractieve wedstrijd, verrassend ruim van Berghem Sport. Na het laatste fluitsignaal van Limburger Hans Jannsens stond een 2-5 eindstand op het scoorbord op het fraaie sportpark ‘De Koppelsteeg’. Dit alles na een 2-2 ruststand waarin Berghem Sport twee keer de leiding nam via Nick v.d. Camp en Cas Banken. Douwe Herckenrath en Guus Reijnders trokken de score steeds weer gelijk. Na rust was er geen houden meer aan voor de ploeg van Ton Kosterman. Grote man bij de Oranjes was de jarige Tim v.d. Brand (foto voorpagina) die drie keer op rij wist te scoren.

Ineens op de pantoffel
Op het zonovergoten sportpark schoot Berghem Sport uit de startblokken. De piepjonge ploeg met maar liefst 4 spelers geboren in 2004 en twee die net een of twee jaartjes ouder zijn, combineerde er lustig op los. De mannen van ‘Van Tilburg Mode en Sport’ moesten alle zeilen bijzetten. Toch konden ze niet voorkomen dat ze al snel op achterstand kwamen. Na 4 minuten wist Nick v.d. Camp binnen te schieten, nadat een bal zo maar in zijn voeten werd geschoten door een Nistelrodese verdediger;1-0. De eerste de beste kans dus raak, maar dat was aan de andere kant precies zo. Tim van den Brand, sierde zijn dertigste verjaardag op met een prachtige voorzet, die door Herckenrath in de 11e minuut ineens op de pantoffel werd genomen;1.1.

Na een kwartier nam Prinses Irene het heft in handen en waren de voorhoedespelers vaak ongrijpbaar. Gijs Toonen was een prima aanspeelpunt, die met prachtige passes strooide, waarmee de sterk spelende Guus Reijnders en of Tim van den Brand aan het werk werden gezet. Nadat Martijn v.d. Akker uit zo’n pass doelman Hoefnagels zag redden, was even later Berghem Sport dicht bij de 2-1. Doelman Pluk redde echter voortreffelijk. Hij was in de 27e minuut kansloos, toen een vrije trap van net buiten het zestienmetergebied, prachtig tegen de binnenkant van de kruising werd geschoten en pardoes voor de voeten viel van Cas Banken, die niet kon missen; 2-1. Op een heel gunstig moment, op slag van rust, viel de gelijkmaker. Een prachtige aanval gaf Gijs Toonen een schietkans, die hield goed overzicht en legde onzelfzuchtig de bal breed op Reijnders, die wel raad wist met deze kans; 2-2.

Bewust over het hoofd zien
Na rust was Prinses Irene heer en meester en profiteerde optimaal van de geboden ruimte die de ploeg kreeg. De jonge tegenstander van aanvoerder Tim van den Brand, had een zware middag. Telkens was de jarige Job hem te snel af. In de 51e minuut was het raak. Gijs Toonen gaf een splijtende pass op Van den Brand, die uit een moeilijke hoek, via de binnenkant van de paal, raak schoot;2-3. De Nistelrodenaren controleerden de wedstrijd en gaven niets weg. In de 65e minuut een prima actie van Guus Reijnders, die de achterlijn opzocht en de inkomende Tim van den Brand bediende;2-4.
De mooiste van de dag kwam in de 75e minuut. Weer stond Toonen aan de basis met een pass op Van den Brand, die enkele verdedigers uitspeelde. Hij zag een medespeler bewust over het hoofd omdat deze buitenspel stond en ging toen de combinatie aan met Herckenrath, die hem vrij voor Hoefnagels zette en de trekker overhaalde; 2-5 en een zuivere hattrick voor het feestvarken.
Berghem Sport schoot via invaller Valentijn Smits in de 78e minuut nog tegen de onderkant van de lat, maar dat was het enige wapenfeit van de Berghemnaren in de 2e helft.

Een mooie overwinning, waarbij wel aangetekend moet worden dat, zeker in de 2e helft, Prinses Irene wel erg veel ruimte kreeg . Dat neemt niet weg dat daar ook optimaal gebruik van werd gemaakt.

2023-2024_Berghem_Sport_-_Pr_Irene_02_custom.jpg
Martijn v.d Akker in duel
2023-2024_Berghem_Sport_-_Pr_Irene_03_custom.jpg
Rechtsback Harm van Nuland werkt weg ziet ook Joeri Theunisse (8)