Prinses Irene laat 2 punten liggen

Eendracht '30 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

2e klasse E

3 december 2023 14:00

S.T.P. van Doren

Sportpark De Maasvallei
Bovensteweg 61
6585KB
MOOK

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene speelde in Mook met 1-1 gelijk tegen Eendracht ’30. Bij rust stond het 1-0 voor de Noord-Limburgers, door een benutte penalty van Daley Hoogakker. Prinses Irene kwam, na de thee, meer dan terecht op 1-1 via aanvoerder Tim van den Brand (foto voorpagina). Het was aan de doelman van Eendracht ’30, Pim van Limbeek, te wijten dat de, in het lichtblauw gekleurde Oranjes, niet de volle winst pakten. Met name na de 1-1 had hij een paar wereldreddingen in huis en werd hij ook nog geholpen door de lat. Het super verdedigend spelende Eendracht '30 was wel verschillende keren gevaarlijk via de counter, maar met name doelman Mathijs Pluk en Koen Pittens voorkwamen dat de Mookse ploeg nog wist te scoren. Daarnaast anticipeerde Prinses Irene lang niet altijd adequaat op het verdedigende en counterende elftal van coach Zoran Borojevic, waardoor het zichzelf onnodig lastig maakte.

Onnodige overtreding
Prinses Irene begon sterk aan de wedstrijd en zag dat de tegenstander met slechts 1 diepe spits speelde in de persoon van Daley Hoogakker. Een totaal andere speelwijze dan vorig seizoen toen Eendracht ‘30 een echt leuk voetballende ploeg was. Mogelijk dat het wegvallen van hun beste speler Tim van Ooijen enkele weken terug, daar een rol in speelt. Prinses Irene nam meteen het initiatief, maar dat vond Eendracht '30 ook prima. Zij trokken zich met 10 man achter de bal ver terug op de eigen helft. Het eerste kwartier was Prinses Irene twee keer gevaarlijk. Een schot van Gijs Toonen ging via een voet van een verdediger corner en Tim van den Brand zag doelman Van Limbeek redden toen hij alleen voor hem verscheen. Na een kwartier werd ook doelman Pluk op de proef gesteld. Dezelfde Pluk maakt ook in de zestien een onnodige overtreding, waar de goed leidende scheidsrechter Stan van Doren terecht voor naar de kunststofstip wees. Hoogakker klaarde dat klusje bekwaam en zette zijn ploeg tegen de verhoudingen in op een 1-0 voorsprong. Eendracht trok zich nog verder terug, maar kon niet voorkomen dat Van Rooij, een voorzet geweldig op zijn pantoffel nam. De bal werd echt van de lijn gehaald door een verdediger. Vlak voor het rustsignaal moest Pluk nog een keer goed ingrijpen en ook Robbert Rovers kon met een ultieme sliding erger voorkomen.

Breekijzer
In de 2e helft een nog sterker dominerend Prinses Irene, dat in de 70e minuut op 1-1 kwam via Tim van den Brand, die een inschattingsfout van doelman Van Limbeek afstrafte. Daarvoor was Eendracht '30 ook nog even gevaarlijk geweest via Sem Vollenberg die voorlangs schoot. Het bleef steeds oppassen voor de gevaarlijk counters van de tegenstander. Dit vooral omdat er de gehele wedstijd te veel ruimte lag tussen de Prinses Irene linies. Na de 1-1 volop kansen voor Prinses Irene. Zo schoot Gijs Toonen op de lat en was er een geweldige kans voor Tim van den Brand, die Van Limbeek echter zag redden. Coach Janssen bracht Julian van Roosmalen in als breekijzer. Dat resulteerde mede in enkele geweldige kansen voor de Nistelrodenaren via Toonen, Reijnders, Van Rooij en Van den Brand, maar Van Limbeek en ook gebrek aan geluk voorkwamen dat Prinses Irene de verdiende overwinning wist te pakken.
Daardoor blijft het ongemeen spannend in deze competitie, waar iedereen aan elkaar gewaagd is. Alleen de kampioen met Boekel Sport, alles gewonnen tot nu toe, en de eerste degradant SSS ’18, alles verloren, lijken al min of meer vast te staan.

Donderdagavond om 20.15 uur wordt, de vorige week gestaakt wedstrijd tegen Avanti’31 uitgespeeld.

2023-2024_Eendracht30_-_Pr_Irene_01_custom.jpg

2023-2024_Eendracht30_-_Pr_Irene_03_custom.jpg