Prinses Irene pakt noodzakelijke winst

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Eendracht '30 1 (zon)

2e klasse E

28 april 2024 14:30

T. Ploegstra

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene deed zondagmiddag wat het moest doen, door de kandidaat voor rechtstreekse degradatie, het Mookse Eendracht ’31, met 3-0 te verslaan. Daarmee is in ieder geval bereikt dat de ploeg niet meer rechtstreeks kan degraderen. Via de nacompetitie dreigt dat nog steeds, mede door de andere uitslagen, is dat doemscenario er niet echt beter op geworden. Tegen Eendracht ’31 begon Prinses Irene voortvarend. JO19-1 spelers Job van Schijndel beloonde het vertrouwen van coach Ton Berens, door al na amper 1 minuut doelman Pim van Limbeek het nakijken te geven. Het was zeker geen hoogstaand voetbal wat de toeschouwers te zien kregen. Je zag dat bij beide ploegen de spanning op de benen groot was. Eendracht’31 liet leuk veldspel zien, maar werd nagenoeg niet gevaarlijk. Na 5 minuten In de 2e helft was het opnieuw Van Schijndel (foto voorpagina) die het vijandelijke doel wist te vinden, na een mooie pass van Tom Berendsen. Even daarvoor had het ook zo maar 1-1 kunnen staan, maar doelman Pluk redde voortreffelijk toen de spits van de Mookse ploeg vrij voor hem opdook. In de 86e minuut liet centrale verdediger Julian van Roosmalen uit een scrimmage de 3-0 eindstand op het scorebord noteren.

Handsbal
Coach Ton Berens had met een compleet fitte selectie keuze genoeg, waardoor hij enkele spelers teleur moest stellen. Dat jongeling Job van Schijndel de spitspositie kreeg was niet echt verrassend gezien zijn spel de afgelopen periode. Hij profiteerde na 1 minuut al van zwak ingrijpen van de meestal zeer betrouwbare Aron Schorrenberg. De afronding van de jonge spits was zo koelbloedig als je van een routinier zou verwachten. Het eerste kwartier was voor Prinses Irene, maar daarna werd Eendracht sterker en waren ze vooral op het bewegelijke middenveld, met een paar technisch vaardige spelers, de bovenliggende partij. Gevaarlijk worden was dan weer wat anders, de verdediging van Prinses Irene met doelman Pluk aan het hoofd, werd niet echt getest. Na ruim een half uur was het, na een mooie actie van Toonen en terugleggen van Van Schijndel, de opgekomen Robbert Rovers die een vrij schootsveld kreeg, maar hij raakte de bal totaal verkeerd. Rond de 40e minuut werd er een handsbal geclaimd door Eendracht in het strafschopgebied van Prinses Irene. De gedegen leidende TJitte Ploegstra wuifde dat weg. De counter die erop volgde werd er, ten koste van een gele kaart, uitgehaald. De 1-0 ruststand was een goede afspiegeling van de verhoudingen op het veld. Jammer was wel dat aanvoerder Tim van den Brand met een vervelende blessure het veld moest ruimen. Wibe van Rooij kwam hem vervangen.

Op de lat
Meteen in de 2e helft was er een slechte inspeelpass van een Prinses Irene middenvelder, waardoor een spitspelers van Eendracht alleen op het doel van Pluk afging. De Irene goalie wist echter knap redding te brengen op diens inzet. Even later was het 2-0. Tom Berendsen speelde een mooie korte dieptepass op Job van Schijndel, die rustig bleef en de 2-0 liet aantekenen. Nog geen 2 minuten later was het opnieuw Van Schijndel die gevaarlijk werd. Zijn inzet spatte op de lat uiteen. Eendracht bleef onmachtig wat betreft kansen creëren. Wel kreeg het een kansje, toen bij een corner, waarschijnlijk mede door de stevige wind, doelman Pluk de bal maar half weg stompte. Maar gelukkig voor hem werd de kans die hieruit ontstond overgeschoten.  Prinses Irene zag nog een tweede speler met een blessure afhaken, dit keer was dat doelpuntenmaker Job van Schijndel. Wibe van Rooij zag de Mookse doelman nog fraai redden op een vrije trap van hem. In de 85e minuut werd de wedstrijd definitief in het slot gedaan. Uit een corner ontstond een scrimmage. Julian van Roosmalen punterde de bal binnen. In de slotseconden had Tim van der Heijden nog de 4-0 op zijn schoen, na een mooie steekpass van Van Rooij, schoot hij langs de verkeerde kant van de paal.

Een heel noodzakelijk overwinning voor de Oranjes. Volgende week wordt er in deze klasse niet gespeeld, mogelijk een voordeel zodat de geblesseerden wat langer hebben om te hertstellen. Komende wedstrijden telt voor Prinses Irene alleen maar de winst. Anders wordt het de nacompetitie voor lijfsbehoud.

2023-2024_Pr_Irene_-_Eendracht30_02_custom.jpg
Jerin v.d. Rakt kopt
2023-2024_Pr_Irene_-_Eendracht30_04_custom.jpg
Guus Reijnders in een kopduel