RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Olympia'18 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Olympia'18 1 (zon)

Zondag wordt de competitie door het 1e elftal hervat met een thuiswedstrijd tegen het Boxmeerse Olympia ’18. Donderdagavond speelde de ploeg uit de gemeente Land van Cuijk,  (bestaande uit 33 kernen ruim 91.000 inwoners), nog uit voor de beker, tegen 4e klasser WEC. Deze wedstrijd eindigde 1-2 voor Olympia door een goal in de slotfase.
Ruim 2 maanden is er niet in competitieverband gespeeld, je kunt rustig stellen dat we min of meer een nieuwe start maken van de competitie. Niet te veel terugkijken dus, maar vooruit. Dat moeten beide ploegen doen, want ze staan er niet echt florissant voor. Er is dit seizoen een extreem sterke degradatieregeling. Twee ploegen degraderen rechtstreeks. De 3 ploegen die daarboven eindigen spelen nacompetitie, met in totaal 18 deelnemers. Slechts 2 daarvan handhaven zich of promoveren vanuit de 3e klasse. Dus je kan bijna stellen dat er 5 ploegen uit deze klasse degraderen.

Olympia ‘18 begon wat moeizaam aan de competitie, dit mede door blessures en ook door het inpassen van nieuwe spelers. De laatste wedstrijden ging het wat beter en waren het met name ook een paar jeugdige spelers die kwamen bovendrijven. Beide ploegen hebben al menig robbertje met elkaar uitgevochten afgelopen jaren, waarbij de verschillen vaak klein waren. Afgelopen seizoen  (foto) werd uit gelijk gespeeld met 1-1. Tim van den Brand scoorde toen fraai. In maart 2023 werd met 3-0 gewonnen in Nistelrode, door doelpunten van Tim van der Heijden, Guus Reijders en Aron v.d. Rijt.

Voor Prinses Irene is het zaak om zondag positief te beginnen. Beide ploegen staan maar 1 puntje van elkaar, wel in het voordeel van Prinses Irene. De verschillen zijn echt minimaal in deze klasse, we betoogden het al eerder, een paar overwinningen en je doet weer volop mee. Het enige wat al min of meer vaststaat lijkt het kampioenschap van Boekel Sport.

Voor beide ploegen geldt dat ze nog steeds niet halverwege het seizoen zijn. Beide hebben nog maar 10 van de totaal 24 te spelen wedstrijden afgewerkt. Dus op naar een mooie herstart hopen we!

Wedstrijdsponsor: Handelsonderneming W. van Doorn, Nistelrode

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4