Prinses Irene knokt zich naar gelijkspel

Boekel Sport 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

2e klasse E

4 februari 2024 14:30

J.E.H. Hodzelmans

Sportpark De Donk
Waterval 9
5427HL
BOEKEL

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

In een druilerig Boekel speelde Prinses Irene met 0-0 gelijk tegen de, tot vorige week, ongeslagen koploper Boekel Sport. Op de natte maar goed bespeelbare grasmat was het nagenoeg de hele wedstrijd eenrichtingsverkeer richting Prinses Irene doelman Mathijs Pluk. In de thuiswedstrijd van Prinses Irene ging Boekel er op gelukkige wijze met de overwinning vandoor. Het leek of er zondagmiddag een totaal andere Boekelse ploeg op het veld stond, met als grote uitblinker de 21-jarige flankaanvaller Yanick Groenendaal. De ploeg van coach Michel Jans troefde Prinses Irene steeds af, maar kon uiteindelijk niet tot scoren komen. Dit kwam vooral door de geweldige strijdlust en onverzettelijkheid die de manschappen van coach Berens aan de dag legden. Ook in de, wel erg lange, blessuretijd (9 minuten) die scheidsrechter Hotzelmans bijtrok, lukte dat niet.

Groenendaal gevaarlijk

Bij Prinses Irene stond dit keer Julian van Roosmalen in de basis, hij werd in het centrum geflankeerd door Tom Berendsen, die normaal op het middenveld staat. Deze laatste was in de eerste helft nog wat onwennig, maar groeide gedurende de wedstrijd uit tot de uitblinker bij de Oranjes. Boekel Sport begon furieus aan de wedstrijd en kreeg na 2 minuten al een goede mogelijkheid, die met vereende krachten onschadelijk werd gemaakt. Het was steeds Groenendaal die voor het gevaar zorgde, maar zijn collega’s wisten steeds niet de trekker over te halen of stuitten in laatste instantie op een verdediger. Prinses Irene kon de bal niet in de ploeg houden en werd steeds maar weer onder druk gezet. Het leek wachten op een doelpunt, maar dat kwam er niet. In de slotfase van de eerste helft was er de eerste keer een mogelijkheid voor de Nistelrodenaren. Guus Reijnders kreeg een goede kopkans uit een voorzet van Gijs Toonen, maar miste het doel.

Luchtmacht

In de 2e helft hetzelfde spelbeeld. Meteen na de herstart was er een gevaarlijke voorzet die echter bij de 2e paal niet kon worden binnen gekopt. Boekel Sport bleef maar aanvallen, maar wist, in tegenstelling tot voor rust, veel minder te creëren. De verdedigende organisatie bij Prinses Irene was beter op orde, met de sterk spelende Berendsen voorop. De beste kans was in de 55e minuut voor Tim Schuijers, die wat gelukkig de bal meekreeg, maar via een Prinses Irene voet voorlangs schoot. Prinses Irene moest de wat ziekelijke Tim van der Heijden in de 60e minuut wisselen voor Douwe Herckenrath, die een paar minuten later met een knieblessure uitviel. Hij werd op zijn beurt vervangen door de goed invallende jeugdspeler Job van Schijndel. Het regende corners voor Boekel Sport, maar hun luchtmacht wist niet tot kopkansen te komen, mede door het goede ingrijpen van Pluk en zijn metgezellen. In de slotfase kwam Prinses Irene er nog een paar keer dreigend uit, maar tot echte kansen leidde het niet. Wel was er in blessuretijd nog een wat ongelukkig moment voor doelman Pluk, die op het gladde veld mis trapte. Met kunst en vliegwerk werd de inzet die daaruit voortkwam tot corner verwerkt.

Het elftal van coach Ton Berens liet deze middag zien dat het een echte eenheid was, waarbij iedereen streed voor elke meter. Dat is ook de winst bij dit gelijkspel. Die inzet zal nodig blijven om van de onderste plaatsen weg te blijven.

2023-2024_Boekel_Sport_-_Pr_Irene_03_custom.jpg

2023-2024_Boekel_Sport_-_Pr_Irene_07_custom.jpg