RKSV Prinses Irene 1 (zon) - NWC 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - NWC 1 (zon)

Zondag speelt het eerste elftal de laatste wedstrijd in het bekertoernooi. De nummer 1 en 2 kwalificeren zich voor de volgende ronde. Tegenstander is NWC uit Asten, dat vorige week verrassend ver won, 0-3 van Berghem Sport, waar onze mannen thuis maar net met 2-1 van wonnen. Die stand was al bij rust bereikt door doelpunten van Mees Jansen en Robin Rijnders.

NWC staat onder leiding van Mario Verlijsdonk, die in de jaren tachtig als prof uitkwam voor VVV, Helmond Sport en Eindhoven. De inmiddels 65-jarig coach heeft veel ervaring in dat vak, met name bij Helmond Sport was hij jaren actief, vaak als assistent, maar ook een paar keer als interim. Hij is nu begonnen aan zijn derde seizoen bij de Astenaren. NWC speelt net als Prinses Irene in de 2e klasse. Dit seizoen in Zuid 1 2e klasse D. Afgelopen seizoen eindigde het in de 2e klasse op de 7e plaats.

NWC is voor Prinses Irene geen onbekende tegenstander. In het seizoen 2013/2014 troffen ze elkaar in de 2e klasse. Bij Prinses Irene was toen Hans Groenendijk nog trainer-coach. Dat seizoen promoveerde de ploeg uit Asten via de nacompetitie naar een hoger niveau. Waar ze het echter maar een seizoen volhielden. Er zijn bij Prinses Iren nog enkele spelers actief die toen al in het 1e elftal speelden, zoals de nu geblesseerde Tim van der Heijden, aanvoerder Tim van den Brand en een piepjonge Koen Pittens (foto).
Feitelijk zijn het 2 verenigingen die best wel op elkaar lijken, buiten dat ze beide in het oranje spelen, zijn het ploegen, die sinds de jaren tien, toch vooral in de 2e klasse actief zijn. Wat dat betreft verwachten we zondag dan ook een wedstrijd waarbij de verschillen klein zullen zijn.

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4

Wordt gespeeld op veld