Vrouwen verliezen weer met 1 doelpunt verschil

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

RKSV Nuenen VR2 (zon)

19 november 2023 12:00

H.J. Verberne

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

De Prinses Irene vrouwen verloren op eigen veld van Nuenen. Na een 0-1 achterstand bij rust, wisten ze na rust nog op gelijke hoogte te komen via Jiska Theunissen die terugkeerde van een blessure, maar verloor uiteindelijk alsnog met 1-2. Het is de 4e keer in 7 wedstrijden dat met 1 doelpunt verschil aan het kortste eind werd getrokken.

Waar vorige week in de derby tegen HVCH het vertrouwde beeld leek terug te keren binnen het elftal, was de eerste helft tegen Nuenen totaal anders. Slordig balverlies en weinig dynamiek binnen het elftal zorgden ervoor dat het elftal veel in het duel kwam en het zich daardoor moeilijk maakte. De 0-1 voorsprong bij de rust was dan ook een terechte weerspiegeling van de eerste helft.

In de tweede helft begon Prinses Irene veel beter. Er was meer beweging rond de bal en in de opbouw werd weer goed de vrije vrouw gevonden en werden weer mogelijkheden gecreëerd. Zo vond Suwi Numnuan (foto) de diepgaande Jiska Theunissen, die met een schitterende lob de stand gelijktrok. Het leek erop dat Prinses Irene weer grip op de wedstrijd begon te krijgen. Toch ging het in de opbouw verkeerd. Slordig balverlies zorgde ervoor dat Nuenen op een 1-2 voorsprong kwam. Na de 1-2 creëerde de vrouwen geen kans meer. Nuenen nam het initiatief weer over van Prinses Irene, waardoor ze de volle 3 punten mee terug namen naar Nuenen