Vrouwen geven 0-3 voorsprong in slotfase uit handen

Rood Wit'62 VR1 (zon)

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

10 december 2023 11:00

J.A. van Geffen

Sportpark de Rijpel
Sportkomplex de Rijpel 1
5709NZ
HELMOND
tel. 0492-515198

Er leek een mooie en dan ook wel verrassende overwinning in de maak voor onze vrouwen in de uitwedstrijd tegen de nummer 2 van de ranglijst, Rood Wit uit Helmond. Prinses Irene kwam in de 14e minuut op 0-1 via Amber van Haren (foto), binnen het half uur stond het 0-2, door Jiska Theunissen op sportpark “ De Rijpel”. Zij scoorde na ruim een uur ook de 0-3. In de 77e minuut werd het 1-3, waarna in de 83e en 88e minuut Rood Wit toch nog langszij kwam:3-3. Bijzonder was nog dat, de net 15-jarige Lonne Poort, in de 58e minuut haar debuut maakte en zich, ook fysiek, goed staande hield.

Nieuwe spits
Coach Sangoer had nagenoeg dezelfde namen op het wedstrijdformulier gezet, als de weken daarvoor, maar de posities waren anders ingevuld. Die wisselingen gaven het gewenste effect. Prinses Irene creëerde veel kansen. Jiska Theunissen nu in de spits spelend, met achter haar Veerle Donkers, gaf de assist bij de 0-1 van Amber van Haren. Met een afstandsschot liet de “nieuwe spits” Jiska Theunissen de 0-2 aantekenen. Bijzonder jammer was, dat Veerle  Donkers al snel behoorlijk geblesseerd werd en er voor langere tijd uit ligt. De 0-2 voorsprong gaf de burger moed.

Knullig weggegeven
In de 2e helft een feller en agressiever Rood Wit. Daardoor lukte het Prinses Irene niet om voetballend de overhand te hebben. Er werden veel duels uitgevochten en dat ligt de Nistelrodese formatie minder en het werd allemaal wat onrustig. Toch was het Jiska Theunissen die toesloeg met een afstandsschot. In de laatste kwartier ging het nog helemaal mis. De 0-3 voorsprong werd knullig weggegeven, vooral omdat het persoonlijke duel vaak werd verloren.

Toch moet het de ploeg van Sangoer moed geven voor het vervolg van de competitie wat betreft handhaving. Al is de achterstand op de nummer 9 van de ranglijst, OJC Rosmalen, toch al behoorlijk met 6 punten. Vanwege het uit de competitie gaan eerder van 1 ploeg, spelen de nummer 11, nu Woezik en 10 Prinses Irene nacompetitie voor handhaving, dus geen rechtstreeks degradatie. Maar we zijn pas halverwege, dus er kunnen nog genoeg punten verzameld worden.

Komende zondag wordt in het bekertoernooi aangetreden tegen hoofdklasser Orion uit Nijmegen. Dat zal een zware kluif worden, want dat elftal is nog volop in de race voor het kampioenschap in Hoofdklasse-B.