Vrouwen pakken winst in blessuretijd

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Trekvogels VR2 (zon)

Groep 1 T

3 september 2023 11:45

R. Verweij

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Vrouwen 1 won haar eerste bekerwedstrijd tegen het stugge tweede elftal van het Nijmeegse Trekvogels. Zoals afgelopen seizoen in competitie was het ook ditmaal een benauwde uitslag 1-0. De goal die in blessuretijd werd gemaakt, na een schitterende individuele actie van spits Veerle Donkers. De jonge scheidsrechter R. Verweij bleek een prima arbiter.

Prinses Irene had veel balbezit, maar wist in de beginfase maar moeilijk de ruimtes te vinden om te kunnen combineren, Trekvogels gaf weinig ruimte weg tussen de linies. In de eerste helft werden er enkele kansen gecreëerd, dit voornamelijk aan de rechterkant via aanvoerster Nika Fokkinga en Britt van de Wiel, maar het leverde tot aan de rust geen doelpunten op.

Ook in de tweede helft was het spelbeeld hetzelfde, met Prinses Irene dat veel balbezit had. Maar dat wel oplettend moest blijven in de omschakeling van Trekvogels. De Nistelrodese vrouwen gaven echter verdedigend weinig tot niets weg. In aanvallend opzicht bleek de Nijmegense doelvrouw een behoorlijk sta in de weg, voor de aanvallers van Prinses Irene.
Prinses Irene ging in de laatste 10 minuten van de wedstrijd één op één spelen om zo nog meer druk naar voren te geven. De Elf van Sangoer slaagden erin om in de slotfase van de wedstrijd toe te slaan. Goudhaantje Veerle Donkers versnelde in de 16, kapte zich op de achterlijn vrij, om vervolgens met links in de verre hoek de kansloze Nijmeegse doelvrouw te verschalken. Een schitterend doelpunt, het mooiste moment van de wedstrijd was echt tot het laatste bewaard, want het was in de 2e minuut van de blessuretijd.

Coach Sangoer na afloop: “Ondanks de stroeve wedstrijd winnen we gelukkig toch nog,  als de wedstrijd eindigt in een gelijkspel, had dat gevoeld als een nederlaag. Het was in ieder geval een wedstrijd waar we hebben kunnen zien, waar het probleem ligt waaraan we moeten werken richting de volgende wedstrijd uit tegen Woezik. Het positieve aan deze wedstrijd is dat je gefocust blijft en de restverdediging op orde hebt. Dat is ook wat we in de rust hebben aangegeven. Als je zoveel balbezit hebt zoals wij vandaag hadden, de kansen die je creëert niet afmaakt, kan het doelpunt zomaar aan de andere kant vallen. Dat overkwam ons afgelopen seizoen te vaak”.