RKSV Prinses Irene 1 - Volkel 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 - Volkel 1 (zon)

Volkel is bij de eerste wedstrijd van het seizoen 2022-2023 de tegenstander, het is altijd een lastige tegenstander voor Prinses Irene. Sinds de eeuwwisseling werden al heel wat wedstrijden tegen elkaar gespeeld, waarbij Volkel best vaak won. Afgelopen seizoen werd uit met 0-0 gelijk gespeeld, thuis werd met 1-2 verloren. Winst zondag zou het openingsfeest in de kantine een stuk gezellige maken!

Op een of andere manier ligt Volkel Prinses Irene niet. Nadat Volkel in het seizoen 2018-2019 promoveerde via de nacompetitie, had het 2 moeilijke seizoenen, waarbij ze mogelijk door Corona ‘gered’ werden van degradatie. Vorig seizoen ging het beter en eindigden ze ook boven Prinses Irene.
Met de versterkte degradatie waarbij 2 ploegen rechtstreeks degraderen en 2 in de nacompetitie voor handhaving spelen, wordt het aanpoten komend seizoen. Handhaven via de nacompetitie zal niet meevallen, want met 15 ploegen nacompetitie spelen om 4 plaatsen betekent eigenlijk ook degradatie.
Uw webmaster schat zo in dat het voor beide ploegen vooral een kwestie zal zijn van bij de onderste 4 plaatsen wegblijven dit seizoen. Wat dat betreft dus al meteen een heel belangrijke wedstrijd komende zondag.

Wie zijn de favorieten in deze klasse? DAW lijkt een van de kandidaten, maar we denken ook dat promovendus Schijndel veel kwaliteit heeft. ‘Dark horse’ is Heeswijk dat zich behoorlijk versterkt heeft en een mooie mix heeft van jong talent met geroutineerde spelers. Eendracht ‘30 en Groesbeekse Boys zijn onbekend, maar in die regio is vaak veel verloop van spelers en dus is de sterkte moeilijk in te schatten.
Over 22 wedstrijden weten we het, mits we natuurlijk een normale (hele) competitie spelen!

Wedstrijdsponsor: SUPPORTERS ONDER DE BAL

Kleedkamer

1.
4.