RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Boekel Sport 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Boekel Sport 1 (zon)

Zondag staat er een heel belangrijke wedstrijd op de rol voor ons 1e elftal. Waar het er een paar weken geleden nog naar uitzag, dat er misschien wel een periodetitel met nacompetitie voor promotie te halen was, hebben 2 nederlagen op rij er voor gezorgd , dat nu de nacompetitie voor degradatie dreigt. De opdracht zondag tegen Boekel Sport is eenvoudig. Er moet gewonnen worden om niet afhankelijk te zijn van anderen.

Voor Boekel Sport lijkt de kust veilig, al is hun doelsaldo weer wat minder, want dat telt uiteindelijk bij een gelijke stand. Is dat ook weer gelijk dan telt het meeste doelpunten voor. Het blijft een bizarre competitie, waarin de verschillen onderling uiterst klein zijn.
Zo leek Sparta ’25 op weg naar het kampioenschap, maar verliezen ze zondag met 1-0 en wint DAW met 1-0, dan is DAW kampioen, omdat ze meer doelpunten voor hebben en doelsaldo dan gelijk is!
Voor de ploegen die degraderen en of de nacompetitie al of niet ontlopen geldt hetzelfde scenario.

Prinses Irene verloor de uitwedstrijd (foto) in Boekel destijds met 1-0. Het was toen een gelijk opgaande wedstijd, waarin Prinses Irene in de slotfase nog een penalty miste. Het elftal van Elbers, heeft dit seizoen laten zien dat ze voor geen enkele ploeg echt onder hoeven te doen. Dat moet voor zondagmiddag vertrouwen geven. Hopelijk behalen ze de winst en blijft ook Boekel Sport in de 2e klasse zodat ze, misschien wel gezamenlijk, na afloop het afsluitingsfeest kunnen bijwonen met een feestelijk gevoel.

Hopelijk is er ook langs de lijn zondag de nodige support, want dat kunnen onze mannen wel gebruiken denken we zo!

Wedstrijdsponsor: Roovers Bouw en Timmerwerken

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4