RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Eendracht '30 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Eendracht '30 1 (zon)

Nog 9 wedstrijden zijn er te gaan voor ons 1e elftal in de 2e klasse G. Er valt totaal nog niets te zeggen over hoe het in deze competitie zal aflopen bovenin en onderin. Na 13 wedstrijden is er slechts een verschil van 11 punten tussen de onderste ploeg Groesbeekse Boys en koploper Sparta ’25. Zondag komt Eendracht ‘30 uit Mook naar ons sportpark. Volgens velen was dit, samen met Sparta ’25, de beste ploeg waar Prinses Irene tegen heeft gespeeld in de competitie. De uitwedstrijd (foto) eindigde in 2-2, door doelpunten van Tim van den Brand en Jerin v.d. Rakt kwam Prinses Irene twee keer op voorsprong.

De ploeg uit Gelderland staat op de zesde plaats, met 2 punten meer dan onze mannen. Dat geeft meteen het belang aan van deze wedstrijd, want komende weken gaat het verschil gemaakt worden. Eendracht heeft een paar heel goeie spelers die het verschil kunnen maken. Zowel voor hen als Prinses Irene geldt dat je wel redelijk compleet moet zijn om top te draaien. Bij Prinses Irene is dat nog even afwachten voor komende zondag. Hoe het bij de tegenstander is weten we niet.

Afgelopen dinsdagavond werd in Vinkel tegen EVVC geoefend. Die wedstrijd ging in de slotfase verloren met 3-1, waarbij opgemerkt moet worden dat er in de 2e helft wel erg veel gewisseld werd. Laten we hopen dat het elftal met dezelfde instelling het veld op gaat als recent in de uitwedstrijd tegen Volkel, die knap werd gewonnen. Des te opvallender dat een week later,  Volkel bij Eendracht won en Prinses Irene zich de kaas van het brood liet eten door Rhode. Hopelijk weet onze nieuwe coach Jurgen Elbers, de juiste snaar te raken en een winnend elftal de wei in te sturen.

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4

Wordt gespeeld op veld