DAW Schaijk 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

DAW Schaijk 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Er was een tijd dat Prinses Irene vaak de bovenliggende partij was in de wedstrijden tegen het Schaijkse DAW. Verschillende seizoenen speelden de mannen van “Van Tilburg Mode & Sport”, ook op een hoger niveau. De laatste jaren zijn ze echter min of meer overvleugeld door het “Andere Oranje”. In 2008 speelden de ploegen nog in de 4e klasse tegen elkaar en werd het een gelijkspel. In september 2019 werd het in de 2e klasse 1-3 in het voordeel van Prinses Irene, nadat de ploegen elkaar 11 jaar niet meer hadden ontmoet, mede omdat Prinses Irene op een hoger niveau uitkwam. Wibe van Rooij scoorde in die wedstrijd twee keer, Tim van den Brand eenmaal. Vervolgens kwam in 2020 corona en werd het seizoen 2019-2020 niet uitgespeeld, wel won DAW eind 2019 nog met 0-1. Ook daarna trok DAW steeds aan het langste eind in competitieverband met zeges van 1-0, 1-3 en begin van dit seizoen met 2-3. In de beker werd nog gelijk gespeeld.

In de thuiswedstrijd in november 2022 (foto) gaf Prinses Irene in de slotfase een 2-1 voorsprong uit handen. Overigens is dat een echte kwaliteit van DAW, meerdere malen werd een wedstrijd in de eindfase nog in hun voordeel beslist dit seizoen. Vaak was aanvoerder en centrale verdediger Mark Megens dan de reddende engel. Hij scoorde dit seizoen al 10 keer en is met zijn kopkracht bij dode spelmomenten levensgevaarlijk. Op dat aantal doelpunten zullen veel spitsen jaloers zijn. Ook in die laatste wedstrijd scoorde hij twee keer. Broer en spits Cork deed dat voor rust. In die wedstrijd kwam Prinses Irene nog wel twee keer op voorsprong via Jeroen IJff en Tim van den Brand. Overigens kregen ze in hun laatste wedstrijd tegen Volkel een koekje van eigen deeg, toen knokte Volkel zich in de laatste vijf minuten van een 0-2 achterstand naar 2-2.
Vorig seizoen speelde DAW in de nacompetitie voor promotie en dat is wat ze dit seizoen minstens ook gaan doen. Maar ze zijn natuurlijk nog volop in de race voor het kampioenschap en staan samen met Sparta ’25 aan kop.

Nadat beide ploegen met Pasen niet in actie kwamen zal het zondag weer een soort van tombola zijn in deze klasse, waar iedereen van elkaar kan winnen of verliezen. Er is nog niets beslist en waar maak je het mee dat de kampioenskandidaten maar goed 1,5 punt gemiddeld per wedstrijd halen?
Met nog 4 wedstrijden te gaan heeft Prinses Irene nog 6 punten nodig om zeker te zijn van lijfsbehoud. Het zal zondag zaak zijn om in iedere geval 1 puntje mee te nemen uit Schaijk en zo de negatieve spiraal van de laatste seizoenen te doorbreken. DAW heeft individueel ongetwijfeld de beste voetballers in deze klasse. Prinses Irene zal een echte teamprestatie moeten neerzetten om een resultaat te boeken. Hopelijk slagen ze daarin.

Wedstrijd-nummer

H. Janssens

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark Den Heuvel
Bossestraat 56
5374HV SCHAIJK

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: