RKSV Prinses Irene 1 (zon) - DAW Schaijk 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - DAW Schaijk 1 (zon)

Zondag staat voor de zoveelste keer in de afgelopen seizoenen de wedstrijd tegen DAW op de rol. De beide verenigingen kun je best met elkaar vergelijken het zijn echte dorpsclubs. De vergelijking gaat nog verder ze spelen ook beide in het oranje en onze hoofdsponsor van Tilburg Mode & Sport was jarenlang een trouwe sponsor van de ploeg uit Schaijk.

Een paar maanden geleden speelden beide equipes nog in het bekertoernooi tegen elkaar. Op een zeer regenachtige zondagmiddag werd Prinses Irene van de mat gespeeld en verloor met maar liefst 4-0 op sportpark “Den Heuvel” (foto)
In de competitie kon DAW in eerste instantie de goede bekeruitslagen niet echt doortrekken. Het begon met een nederlaag tegen Heeswijk (2-1), maar daarna herstelde de ploeg zich, al werd nog wel verloren van Boekel Sport. Zondag werd Volkel aan de zegekar gebonden met 2-0, door twee benutte penalty’s van aanvoerder Mark Megens.
DAW speelde niet voor niets na afgelopen seizoen nacompetitie voor promotie, en werd pas in de finale uitgeschakeld. Met de gebroeders Megens, Mark centraal achterin, Corik als spits en centrale middenvelder Freek van Boekel beschikken ze over misschien wel de beste as van deze klasse. Daarnaast ontwikkelen bijvoorbeeld de gebroeders Van der Heijden zich prima. Om de broerderparen compleet te maken noemen we ook nog Siem en Huib van Merwijk. Wat DAW ook sterk maakt is de brede selectie waarover coach en Schaijkaar Rob van de Ven kan beschikken. Hij moet elke week spelers,  die waarschijnlijk bij ons altijd zouden spelen, teleurstellen.

Ons elftal is in de breedte duidelijk minder dan DAW, al zien we dat dit wel beter is geworden afgelopen 2 seizoenen. Met bijvoorbeeld Julian van Roosmalen voorop, maar ook Martijn v.d. Akker en Thijs van Doorn doen het prima, om nog maar niet te spreken over doelman Mathijs Pluk. Afgelopen zondag was met name hij het die er voor zorgde dat Sparta ‘25 niet tot scoren kwam. Het elftal van Meulendijk toonde weer een geweldige teamspirit en dito inzet. Dat zal zondag ook nodig zijn om een resultaat te behalen. Waar we spraken over de sterke as van DAW, ontbrak deze bij Prinses Irene afgelopen zondag door blessures. Het is zeer de vraag of er zondag een of meer weer hersteld zullen zijn. We verwachten een zware wedstrijd tegen een tegenstander, die in de laatste confrontaties tegen onze mannen, vaak de bovenliggende partij was.

Wedstrijdsponsor: Geert Roovers Bouw-en Timmerwerken Nuland

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4